دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از راه‌اندازی پارکومترهای مکانیزه برای نخستین بار در کشور در آستانه دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: بر این اساس در فاز اول 15 هزار پارکومتر مکانیزه در پایتخت راه‌اندازی و پارکبان‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

پارکومتر

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ماده 15 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: بر این اساس از امروز دوشنبه 10بهمن‌ماه سال جاری با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خیابان‌های خالد اسلامبولی، شهید احمد قصیرو خیابان بیهقی از محدوده شهید بهشتی تا میدان آرژانتین کنترل پارک حاشیه‌ای از طریق پارکومترهای مکانیزه از ساعت 7 تا 21 اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در مرحله اول یکهزار و 500 پارکومتر در معابر نصب شده است، گفت: قرار است در فاز اول این طرح 15 هزار پارکومتر در معابر تهران نصب و راه‌اندازی شود.

 رئیس پلیس راهور تهران هزینه توقف در این محل‌ها را بر اساس مصوبه شورای شهر تهران به ازای هر ساعت 300 تومان در خارج از محدوده طرح ترافیک و 600 تومان در داخل محدوده طرح ترافیک عنوان کرد و گفت: در عین حال این پارکومترها برای دو ساعت قابل شارژ بوده و تنها توسط کارت‌های اعتباری شهروندی (اتوبوس، مترو و ...) پرداخت می‌شود.

 وی تصریح کرد: پس از پایان دو ساعت، راننده مکلف است در صورت نیاز نسبت به شارژ مجدد اقدام کند.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه در محل‌های اعلام شده هیچ شخصی حق دریافت مبلغ نقدی از شهروندان ندارد،  گفت: تمامی پارکبان‌های این مناطق جمع‌آوری شده‌اند و تنها ماموران پلیس بر پارک حاشیه‌ای این معابر نظارت دارند.

 وی تصریح کرد: توقف بیش از زمان تعیین شده و یا عدم شارژ پارکومترهای مکانیزه در معابر یاد شده جریمه 200 هزار ریالی بر اساس قانون جدید به همراه خواهد داشت.

 رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: کارت‌های شهروندی مورد استفاده در این زمینه با هماهنگی صورت گرفته در کلیه روزنامه‌فروشی‌ها، دستگاه‌های خودپرداز مترو، ‌اتوبوس‌ها و کیوسک‌های فروش کارت در سطح شهر تهران عرضه شده و رانندگان می‌توانند از طریق دستگاه‌های مکانیزه و یا مراکز فروش نسبت به شارژ مجدد آنها اقدام کنند.

 وی اجرای این طرح را در راستای توزیع عادلانه پارک حاشیه‌ای، استفاده از تجهیزات الکترونیکی، کاهش حضور فیزیکی و حذف مبادلات نقدی عنوان و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص دریافت وجه در مناطق یاد شده توسط افراد، می‌توانند مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

کد خبر 158827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز