همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش نرخ جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد و سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌های تهران از روز سه‌شنبه 20 دی ماه سال جاری خبرداد.

راهور جریمه پلیس

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در اجرای مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، گفت: براین اساس از روز سه‌شنبه 20 دی ماه سال جاری جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد به 200 هزار ریال افزایش می یابد.

 به گفته وی جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک به ازای هر ساعت یک بار اعمال می‌شود.

 رئیس پلیس راهور تهران همچنین از افزایش نرخ جریمه سرعت غیرمجاز در پایتخت از روز سه‌شنبه 20 دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: سرعت مجاز در بزرگراه‌های تهران 100 کیلومتر بر ساعت است و از روز سه‌شنبه خودروهایی که بیش از50 کیلومتر بر ساعت از سرعت مجاز برانند 100 هزار تومان، آنهایی که بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت بیش از سرعت مجاز تردد کنند 50 هزار تومان و خودروهایی که تا 30 کیلومتر بر ساعت بیش از سرعت تعیین شده تردد کنند 40 هزار تومان جریمه خواهند شد.

 رحیمی تصریح کرد: بر اساس قانون جدید تجاوز از سرعت مجاز (بیش از 50 کیلومتر بر ساعت) برای وسایط نقلیه شخصی 10 نمره و وسایط نقلیه عمومی 15 نمره منفی و تجاوز از سرعت مجاز (بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت) برای خودروهای شخصی 5 نمره و برای خودروهای عمومی 10 نمره منفی به همراه خواهد داشت.

 ممنوعیت تردد تاکسی‌های غیرپلاک تهران از هفته آینده در محدوده طرح ترافیک

 وی با اشاره به ممنوعیت تردد تاکسی‌های غیر پلاک تهران در محدوده طرح ترافیک گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان تاکسیرانی تهران، تمامی پلاک تاکسی‌های پایتخت استخراج شده است و بدین ترتیب از هفته آینده تمام تاکسی‌های غیر پلاک تهران در صورت تردد در محدوده طرح ترافیک 200 هزار ریال جریمه می‌شوند.

 خطوط معاینه فنی در مراکز ترخیص موتورسیکلت‌ها مستقر می‌شوند

 رئیس پلیس راهور تهران از برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در اجرای طرح ضربتی تشدید برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و به ایسنا گفت: بر این اساس طی سه هفته گذشته با یکهزار و 236 دستگاه موتورسیکلت دارای پلاک قدیمی برخورد و برای تعویض پلاک آنها اقدام شد.

 به گفته رحیمی همچنین 92 مورد موتورسیکلت که فاقد بیمه شخص ثالث بودند بیمه شدند و 442 دستگاه موتورسیکلت فرسوده بالای 10 سال سن توقیف و روانه پارکینگ شدند.

 وی ادامه داد: شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت نیز قرار است در مراکز ترخیص در کنار خطوط معاینه فنی مستقر شده و محصولات خود را ارائه کنند.

 ضبط 190 گواهینامه رانندگی بیش از 30 نمره منفی

 رئیس پلیس راهور تهران از استعلام نمره منفی رانندگان در اجرای طرحی ویژه در پایتخت خبر داد و گفت: بر این اساس تمام خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی قبل از توقیف استعلام گواهینامه شده و مالکان آن دسته از خودروها و موتورسیکلت‌هایی که بیش از 30 نمره منفی داشته‌اند گواهینامه‌شان ضبط می‌شود.

 وی تصریح کرد: بر این اساس گواهینامه 190 راننده‌ای که بیش از 30 نمره منفی داشته‌اند ضبط شده است.

 رکورد زنی کاهش کشته‌های تصادفات در تهران

  رئیس پلیس راهور تهران در خصوص کشته‌های تصادفات در تهران گفت: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در 9 ماهه امسال تعداد کشته‌های تصادفات 102 نفر کاهش داشته که این رقم در نوع خود رکوردی در پایتخت به حساب می‌آید.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه 45 درصد کشته‌های تصادفات 9 ماه امسال در پایتخت عابران پیاده بوده‌اند، گفت: در عین حال در این مدت کشته‌های عابران پیاده نسبت به سال گذشته 6 درصد و مجروحان آنها نیز بیش از 11 درصد کاهش یافته است.

 به گفته رئیس پلیس راهور تهران در حالی 6/27 درصد از مجروحان تصادفات رانندگی در پایتخت را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که بر اساس قانون همواره حق تقدم با عابران پیاده است و متاسفانه رانندگان به حقوق عابران پیاده احترام نمی‌گذارند از سوی دیگر عابران نیز باید به علایم و خطوط تردد خود دقت کرده و قانون را رعایت کنند.

 وی به کشته‌های موتورسواران اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال 2/28 درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی پایتخت را موتورسواران تشکیل دادند که این رقم نسبت به سال گذشته با آموزش حدود 60 هزار موتورسوار، حدود 4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه 5/38 درصد تقصیر موتورسواران در بروز تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: در عین حال آمارها نشان می‌دهد 3/56 درصد از مجروحان تصادفات رانندگی امسال موتورسوار بودند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 به گفته وی کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران در 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 8/19 درصد کاهش داشته است.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه 2/73 درصد از کشته‌های تصادفات پایتخت را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند گفت: آمارها نشان می‌دهد 9/83 درصد از مجروحان تصادفات رانندگی پایتخت نیز در سال جاری عابران پیاده و موتورسواران بوده‌اند.

 وی از استانداردسازی رفتار ماموران پلیس خبر داد و گفت: با آموزش‌های انجام شده رفتار درجه داران ما استاندارسازی شده است. از سوی دیگر دوره‌های آموزشی نیز برای موتورسواران و سایر رانندگان حمل و نقل عمومی در سال جاری برگزار شده که این دوره‌ها ادامه خواهد داشت.

  نمرات منفی خودروهای لیزینگی منتقل نشده به مالک جدید به حساب مالک قبلی می‌رود

 رئیس پلیس راهور تهران در خصوص نقل و انتقال خودروهای لیزینگی نیز گفت: در صورتی که خودرویی نقل و انتقال شود باید کلیه اسناد و مدارک خودرو به نام مالک جدید صادر شود چرا که در غیر این صورت تمامی نمرات منفی به نام صاحب پلاک خودرو منظور می‌شود لذا تمامی افرادی که خودروهای خود را به صورت لیزینگی خریداری کرده‌اند و قصد نقل و انتقال آن را دارند باید با مراجعه به شرکت لیزینگ مربوطه مالک جدید را معرفی و نسبت به صدور پلاک و مدارک جدید برای خودروی مذکور به نام مالک اقدام کنند.

کد خبر 156561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز