گروه شهری: رئیس پلیس راهور تهران از احیای توقفگاه‌های موتورسیکلت، راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت، فراهم شدن شرایط بیمه اقساطی و آموزش 60 هزار موتورسوار در قالب اجرای بسته ساماندهی موتورسواران خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بسته ساماندهی موتورسواران به‌منظور جلوگیری از ارتکاب تخلفات طراحی شده و اکنون در حال اجراست. وی به طرح اسقاط موتورهای فرسوده اشاره کرد و افزود: یکی از مواد این بسته اسقاط موتورسیکلت‌های بالای 10 سال است. در گذشته اگرچه موتورهای با سن بیش از 10 سال پس از توقیف آزاد می‌شد اما امروز موتورسیکلت‌های بالای 10 سال درصورت توقیف بدون نیاز به حضور مالک اسقاط می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه از مصادره موتورسیکلت‌های توقیفی پس از 6 ماه خبر داد و تاکید کرد: درصورتی‌که مالک موتورسیکلت تا 6 ماه برای رفع توقیف وسیله خود اقدام نکند، پلیس براساس قانون وسیله نقلیه او را در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می‌دهد و دیگر به مالک تحویل نمی‌شود. رحیمی راه‌اندازی مرکز تعویض پلاک موتورسیکلت در خیابان خلیج پایتخت را یکی از اقدامات مهم برای ساماندهی موتورسواران برشمرد و تصریح کرد: موتورسیکلت‌های بدون پلاک یا پلاک قدیمی موظف به دریافت و تعویض پلاک هستند.

به همین منظور در کنار پارکینگ موتورسیکلت‌ها مرکز تعویض پلاک راه‌اندازی شد. وی همچنین از راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت سواران خبر داد و گفت: این مرکز به‌منظور کاهش آلودگی موتور سیکلت‌ها در مرکز خلیج راه‌اندازی شد. امیدواریم بتوانیم این مرکز را به مجتمع خدمات موتورسواران تبدیل کرده و به‌زودی مرکز صدور گواهینامه را نیز در آن راه‌اندازی کنیم. رحیمی به طرح آموزش موتورسواران اشاره کرد و افزود: کلاس آموزشی موتورسواران هر هفته برگزار می‌شود و 60 هزار موتورسوار در این کلاس‌ها شرکت کردند. سعی می‌کنیم تمام موتورسواران تهرانی را تحت آموزش قرار دهیم. وی از همکاری بیمه‌ها برای بیمه کردن موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: با همکاری برخی از شرکت‌های بیمه طرح بیمه اقساطی موتورسیکلت‌ها در تهران آغاز شده است این در حالی است که یک کلاه ایمنی رایگان به موتورسوارانی که اقدام به بیمه کردن وسیله خود کنند اهدا می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران از احیای توقفگاه‌های موتور در شهر خبر داد و تاکید کرد: به‌زودی در نقاط مرکزی و پرتردد شهر توقفگاه‌های موتورسواران احیا و جای پارک ویژه‌ای برای آنها طراحی می‌شود.

کد خبر 155561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز