همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به طرح ضربتی برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و دستکاری پلاک برای ورود به محدوده طرح ترافیک شنبه 8 بهمن گفت:

طرح ترافیک

با استقرار 40 تیم ویژه در این خصوص از ابتدای روز شنبه تا حدود ظهر با بیش از 120 دستگاه خودروی متخلف برخورد شد و این خودروها ضمن توقیف و اعمال قانون، رانندگان آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.سردار حسین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از امروز 30 تیم استقراری و 10 تیم شناور محدوده طرح ترافیک و ورود غیرمجاز خودروها را به این محدوده کنترل می‌کنند افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند علاوه بر عکس‌برداری از پلاک عقب آنها، از پلاک جلوی آنها نیز عکس گرفته می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه پیش از روزانه با حدود 20 دستگاه خودرویی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شدند برخورد می‌شد گفت: این رقم از ابتدای روز شنبه تا ظهر حدود 120 دستگاه بوده است.

 رئیس پلیس راهور تهران از بکارگیری خودروهای سیار مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف طرح ترافیک خبر داد و گفت: این خودروها نیز در سطح شهر تهران از امروز بکارگیری شده‌اند که با گشت‌زنی نسبت به ثبت تخلف برای رانندگان متخلف اقدام می‌کنند.

 وی تصریح کرد: هم‌اکنون ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک هر ساعت 20 هزار تومان جریمه برای رانندگان به همراه دارد لذا توصیه می‌کنیم رانندگان به هیچ عنوان نسبت به انجام این تخلف اقدام نکنند.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد در پی افزایش نرخ جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک به ساعتی 20 هزار تومان، ورود از مبادی رسمی و محل‌هایی که دوربین‌های کنترل محدوده مستقر است کاهش یافته افزود: در عین حال متاسفانه هنوز تعدادی از رانندگان به انحای مختلف اعم از دستکاری پلاک، پاک کردن آن، آویزان کردن وسایل مختلف بر روی پلاک، باز کردن در عقب صندوق، چسباندن کاغذ یا اشیا دیگر بر روی آن، گل مالی، هول دادن خودرو از جلوی دوربین‌های کنترل محدوده طرح ترافیک و ... اقدام به ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد افزایش خریدها در محدوده مرکزی شهر و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا هستیم، تصریح کرد: در راستای برخورد با متخلفان و جلوگیری از افزایش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طی چند هفته گذشته تمامی روش‌ها و مناطقی را که از آنها خودروها به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند شناسایی کرده است و از روز شنبه 8 بهمن ماه سال جاری طرح ضربتی برخورد با ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک در تهران را به مرحله اجرا گذاشته است.

 رئیس پلیس راهور تهران اجرای این طرح را در راستای تسهیل در رفت و آمد شهروندان در محدوده مرکزی شهر عنوان کرد و به ایسنا گفت: در عین حال از تمامی شهروندان می‌خواهیم با توجه به اینکه تعداد خودروهای حمل و نقل عمومی در محدوده مرکزی شهر بیش از سایر مناطق است حتما برای تردد در این محدوده و انجام خریدهای خود، از این خودروها استفاده کنند.

 وی با اشاره به اینکه هر گونه دستکاری پلاک برای ورود به محدوده طرح ترافیک ضمن جریمه و توقیف خودرو، معرفی راننده مختلف به مرجع قضایی را به همراه دارد، از رانندگان خواست به هیچ عنوان اقدام به انجام اعمال مجرمانه در این خصوص نکنند چرا که راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

 به گفته رئیس پلیس راهور تهران بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری یا نصب یا استفاده از پلاک تقلبی و تغییر در شماره شاسی، موتور یا پلاک موتور از 6 ماه تا یک سال حبس به همراه دارد.

 وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده معابری که تخلف ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک از آنها صورت می‌گیرد مراتب را به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اطلاع دهند تا تیم‌های ویژه در این مناطق نیز مستقر شوند.

 ممنوعیت تردد خودروهای عمومی پلاک «ع» غیر شهر تهران به محدوده طرح ترافیک  

رئیس پلیس راهور تهران از برخورد با روزانه هزار و 500 دستگاه تاکسی غیر پلاک شهر تهران که به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد وارد می‌شوند خبر داد و گفت: بر اساس اعلام قبلی تمامی تاکسی‌های غیر پلاک تهران از اول بهمن ماه در صورت ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد مبلغ 20 هزار تومان جریمه می‌شوند.

 وی از ممنوعیت تردد خودروهای عمومی با پلاک «ع» غیر شهر تهران به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از اول اسفندماه خبر داد و گفت: بر این اساس این خودروها نیز در صورت ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد مبلغ 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.

 رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با شهرداری تهران این دسته از خودروهای عمومی و تاکسی‌های غیر پلاک شهر تهران در صورتی که نیاز به ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد دارند می‌توانند با دریافت آرم‌های روزانه و هفتگی به این محدوده تردد کنند.

کد خبر 158542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز