گروه شهری: کنترل ترافیک سنگین تهران که همیشه مثالی برای رانندگی در شرایط سخت بوده است، روز به روز پیشرفته‌تر شده و این روند با به‌کارگیری تجهیزات جدید الکترونیکی همچنان ادامه خواهد داشت.

نخستین جلسه مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران که روز پنجشنبه برگزار شد نشان‌دهنده تعامل رو به رشد این دو نهاد در پایتخت بود. در همین ارتباط سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به نصب 120‌دوربین نظارتی دیگر در تهران در سال‌جاری گفت:

در این جلسه مقرر شد نظارت تصویری پلیس راهور که هم‌اکنون با 700 دوربین انجام می‌شود با افزایش دوربین‌ها در محل‌هایی که گره‌های ترافیکی داریم تکمیل و حلقه نظارت تصویری پلیس در این بخش کامل شود. در عین حال پیش‌بینی شده است تعداد دوربین‌های تقاطع‌ها و عبور از چراغ قرمز که هم‌اکنون 12 دستگاه است تا پایان سال به 130 دستگاه افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به فعال شدن 15 هزار فضای پارک حاشیه‌ای و مکانیزه در تهران افزود: خوشبختانه با فعال‌سازی این نقاط پارک، ترافیک این محل‌ها و پارک‌های چند ردیفه حذف شده است؛ از سوی دیگر در تلاشیم تا ستاد پارک حاشیه‌ای در تهران ایجاد کنیم.

سردار رحیمی همچنین از برخورد با اداره‌ها و مجتمع‌هایی که پارکینگ‌های خود را روی کارمندان و مراجعین بسته‌اند خبرداد و گفت: براساس توافقات صورت گرفته در این جلسه با این دسته از ادارات و مراکز دولتی و تجاری به‌طور جدی برخورد می‌شود.
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به نصب 8 ایستگاه ویژه پلیس در سال گذشته در تقاطع‌ها گفت:

در عین حال 800 تقاطع مهم و بزرگ تهران مورد شناسایی قرار گرفته که امیدواریم با همکاری شهرداری تهران ایستگاه‌های ویژه پلیس را در آنها فعال کنیم.وی از معرفی خیابان‌های نمونه ترافیکی در تهران هم خبر داد و گفت: به‌منظور روان‌سازی ترافیک قرار است هر ماه یک بار یکی از خیابان‌ها در هر یک از مناطق 22گانه را به‌عنوان خیابان نمونه ترافیکی تهران پس از رفع تمام مشکلات و معایب ترافیکی آن، معرفی کنیم؛ در عین حال مقرر شد ویژگی خیابان‌های نمونه ترافیکی تهران نیز مشخص شود.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به نصب 107 دستگاه دوربین سرعت‌سنج در پایتخت گفت: نصب این دوربین‌ها در کاهش تصادفات منجر به واژگونی بسیار موثر بوده است در عین حال تا پایان امسال 123 دستگاه دوربین سرعت‌سنج دیگر در بزرگراه‌های پایتخت نصب خواهد شد.رحیمی همچنین از وجود 218 مجتمع تجاری فاقد پارکینگ در پایتخت خبر داد و گفت: اکثر این واحدها در مناطق 11 و 12 وجود دارند که برای ما مشکلات جدی ایجاد کرده‌اند.

کد خبر 169978
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز