سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس با افزایش احتمال مقابله نظامی با ایران، می‌گوید لندن ممکن است نیروی نظامی به منطقه خلیج فارس اعزام کند.

uk navy

هاموند روز سه شنبه (۴ بهمن) در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر لندن گفت دو ناو جنگی انگلیسی و فرانسوی و ناو هواپیما بر یو اس‌اس آبراهام لینکن امریکا روز یکشنبه (دوم بهمن) وارد خلیج فارس شده‌اند.

به گزارش تلگراف، هاموند افزود تصمیم برای ارسال ناو جنگی "ایچ‌ام‌اس آرگیل" به خلیج فارس پیام روشنی برای تهران به همراه دارد.

هاموند در پاسخ به سوالی درباره این که آیا نیرو و تجهیزات بیشتری به خلیج فارس اعزام خواهد شد، گفت: "انگلیس توانایی اعزام نیروی بیشتر به منطقه را دارد و هر زمان که لازم بداند، این اقدام را انجام می‌دهد."

وزارت دفاع انگلیس از ارائه جزئیات درباره تجهیزات و شمار نیروهای نظامی که هم اکنون در منطقه خلیج فارس مستقر کرده است، امتناع کرد.

اقدام امریکا و متحدان غربی‌اش در اقدامات ضد ایرانی و لفاظی‌های جنگ طلبانه علیه تهران با هدف ممانعت از دستیابی ایران به برنامه اتمی صلح آمیز صورت می‌گیرد.

ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری اتمی با اهداف غیرنظامی را حق قانونی خود می‌داند.

کد خبر 158155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز