چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از فردا پنجشنبه‌ 29 دی بارش برف و باران در نیمه شمالی کشور آغاز می‌شود.

برف

به گزارش مهر، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که به تدریج امروز سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود بنابراین ابتدا روز پنجشنبه برای شمال غرب و به تدریج غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و سپس غرب سواحل دریای خزر و در روز جمعه شمال غرب، غرب، دامنه‌های شمال البرز و زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر و به تدریج شمال شرق و برخی نقاط واقع در استان‌های مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز شنبه اول بهمن برای مناطق مذکور بارش تا بعداز ظهر ادامه دارد و به تدریج از اواخر وقت شنبه از شدت بارش کاسته می‌شود.

امیدوار شهری اظهار داشت: در روز جمعه به علت گذر موج کم دامنه از جنوب و جنوب شرق برای شمال استان فارس، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

امیدوار شهری یاد آور شد: در روز پنجشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف و باران و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، روز جمعه بارش شدید و کاهش دما در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل و بارش برف و باران در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، زاگرس شمالی و مرکزی، قزوین و گلستان و بارش پراکنده در استان‌های البرز، تهران و شمال سمنان پیش بینی می‌شود.

امیدوار شهری تصریح کرد: روز شنبه بارش برف و باران و کاهش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز، جنوب و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.

کد خبر 157682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز