گروه شهری: بارش برف و باران اگرچه از تهران رخت برمی‌بندد، اما سرما و افت دما در روزهای جاری ادامه خواهد داشت البته از روزهای پایانی هفته، پایتخت‌نشینان باز هم شاهد بارش‌های آسمان خواهند بود.

در همین ارتباط مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به افت دمای هوای پایتخت، گفت: تا روز چهارشنبه دمای هوای تهران حدود صفر درجه باقی می‌ماند. محسن جباری با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران نیمه‌ابری است و برای مناطق شمالی استان تهران و ارتفاعات یخبندان پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه امروز آسمان در شهرهای شمالی با افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد و روز دوشنبه کمی ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر و گاهی باد خواهد بود، افزود: از اواخر روز سه‌شنبه، افزایش ابر در آسمان تهران پیش‌بینی شده است که بر این اساس برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی، موج جدید بارش‌ها در پایتخت آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز در برخی مناطق مرکز، دامنه‌های البرز، سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی کاسته می‌شود. در جزایر جنوبی و سواحل دریای عمان نیز پدیده خاصی مورد انتظار نیست. این در حالی است که از بعدازظهر امروز و همچنین فردا تنها در سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده روی خواهد داد و در سایر مناطق کشور جو آرام بوده و دمای هوا در نیمه شمالی کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد. از بعدازظهر روز سه‌شنبه هم با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب غرب به کشور، مجددا بارش باران، رعد‌وبرق و وزش باد در جنوب غرب ، دامنه‌های زاگرس جنوبی و به‌تدریج جنوب کشور و همچنین در نوار شمالی آغاز خواهد شد.

کد خبر 152266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز