دبیر همایش بیداری گفت: از 11 نفر منتقد آمریکایی و 35 نفر منتقد اروپایی که از بزرگان نقد در هالیوود و بزرگ‌ترین منتقدان به نفوذ لابی صهیونیست در هالیوود هستند برای حضور در این همایش بین‌المللی دعوت به عمل آمده است.

سیمرغ - جشنواره فجر

به گزارش فارس، نشست خبری دومین کنفرانس بین‌المللی هالیوودیسم و سینما و همایش بین‌المللی بیداری اسلامی صبح دیروز با حضور غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی کنفرانس و جمعی از اصحاب رسانه در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. ابتدای این مراسم عشیری با اشاره به کسب جایزه بین‌المللی توسط فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت: می‌خواهم حضور در اینجا را مغتنم دانسته و کسب جایزه توسط فیلم «جدایی نادر از سیمین» را تبریک بگوییم. این فیلم به راستی پرچمدار سینمای ایران در جامعه جهانی است.

وی افزود: طی 30 سال گذشته و با ظهور انقلاب اسلامی حرکتی رو به جلو برای مبارزه با افکار غرب ایجاد شد که نمود آن را در سینما با جشنواره بین‌‌المللی فیلم فجر شاهد بودیم. همچنین ده‌ها و صدها نشست و همایش با عنوان زیر مجموعه این حرکت برگزار شد که یکی از این نشست‌ها همایش بین‌المللی بیداری اسلامی است. براساس این گزارش در ادامه همایش منتظمی گفت: 2 سال پیش برنامه‌ای با مدیریت سینمایی کشور صورت گرفت و این برنامه‌ریزی با توجه به تغییراتی بود که در سینمای جهان رخ داده است. دبیر همایش بین‌المللی بیداری اسلامی در ادامه بیان داشت: سال گذشته کنفرانسی را با اندیشمندان و روشنفکران غربی و سینماگران غرب طراحی کردیم و رایزنان فرهنگی ماتلاش کردند با اتکاء به سینمای ایران در مقابل سینمای هالیوود ایستادگی کنند. وی ادامه داد: این تلاش نشان‌دهنده این است که جهت‌گیری درستی در سینمای ایران اتفاق افتاده و باید ادامه یابد که یکی از دستاوردهای این کنفرانس به دست آوردن محصولات مشترک بین ایران و غرب است.

منتظمی در ادامه اظهار داشت: با مشاهده شرایط موجود در سینمای هالیوود و سینمای ایران مهم‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که ما حقیقتا چه کاری باید انجام دهیم و پاسخ این است با توجه به فعالیت‌ گسترده هالیوود که بخش کوچک آن را ما در سینماها مشاهده می‌کنیم باید به لابی صهیونیست‌ها و سیطره آنها توجه کنیم. دبیر همایش بین‌المللی بیداری اسلامی ادامه داد: ماهیت سینمای هالیوود حرکت آشتی انسان با شیطان است که در جهت‌ تطهیر شیطان محسوب می‌شود. درحالی‌که سینمای ایران سینمای بیداری است و در فیلم سینمایی ملک سلیمان نبی خارج کردن شیاطین از جلد انسان را به وضوح می‌بینید.

منتظمی در ادامه بیان داشت: ما با برگزاری این همایش قصد صدور 2پیام به داخل و خارج را داریم، پیام داخلی برای سینماگران، روشنفکران و دانشمندان ما در عرصه سینما است که بدانند سینما از واقعیت‌های اجتماعی و مسائل روزمره نشأت می‌گیرد و اینکه جهان غیرغربی نیز متأثر از تئوری‌پردازی‌های غرب است، اندیشه شکل گرفته در غرب اصالت، روشنفکری و مبارزه و اخلاق بشری در مقابل تفکرات غرب در سینمای ایران نمود پیدا کرده است. وی ادامه داد: بر همین اساس ما از 11 نفر منتقد آمریکایی به 35 نفر منتقد اروپایی که از بزرگان نقد در هالیوود و بزرگ‌ترین منتقدان به نفوذ لابی صهیونیست در هالیوود هستند برای حضور در این همایش بین‌المللی دعوت به عمل آوردیم.

دبیر همایش بین‌المللی بیداری اسلامی ادامه داد: تئوری‌پردازی‌های 30 ساله ما برای رسیدن به سینمایی مطلوب باید ادامه یابد و حیات و ادامه این تئوری‌پردازی‌ها منوط به توجه به سیستم عملکردی هالیوودی و جریان تئوری‌پردازی‌های این سینماست. منتظمی در ادامه گفت: طراحی این کنفرانس به جهت ایجاد توجه و هشدار بخشی از جریان روشنفکری سینمایی ماست که سال‌ها مورد توجه قرار گرفت. زمانی که می‌گوییم جریان روشنفکری در سینمای ما وجود دارد باید به آن توجه کرد. خبرنگاران و روشنفکران ما باید ابعاد جدید تفکر غرب را از نزدیک شناخته و مورد بررسی قرار دهند و بدانند که اگر این ارتباط حفظ نشود تحولات بنیادین که در این 30 سال اتفاق افتاده به دست فراموشی سپرده می‌شود.

کد خبر 157463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز