شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: از میان فیلم‌هایی که به دفتر سی‌امین جشنواره فیلم فجر ارسال شده‌ چند فیلم دچار مشکل شده‌اند.

سینما - فیلم

به گزارش خبرنگار همشهری، فیلم‌های «بغض» رضا درمیشیان، «گشت ارشاد» سعید سهیلی، «پریناز» بهرام بهرامیان، «آمین خواهیم گفت» سامان سالور و «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان که برای حضور در جشنواره فجر به دبیرخانه این رخداد سینمایی ارسال شده‌اند، اصلاحیه خورده‌اند.

میان این فیلم‌ها، ظاهرا گشت ارشاد و پریناز مشکلات جدی‌تری دارند تا آنجا که امکان دارد این فیلم‌ها در جشنواره سی‌ام حاضر نباشند. تعداد موارد اصلاحی بغض نیز گویا بالای 40 مورد است و آمین خواهیم گفت نیز دچار مشکلاتی شده است. در این میان وضعیت بوسیدن روی ماه از همه جالب توجه‌تر است؛ فیلمی که گفته می‌شود مهم‌ترین برگ برنده سینمای ایران در جشنواره سی‌ام است و توسط گروه سازنده فیلم ستایش شده «طلا و مس» تولید شده و مضمونی دینی هم دارد.

فیلم «یک پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی نیز که گفته می‌شد دچار مشکلاتی است، پروانه نمایش گرفت و مشکلی برای حضور در جشنواره ندارد.

امسال فیلم‌هایی به جشنواره فجر می‌آیند که دارای پروانه نمایش باشند و قرار است اگر فیلمی نیاز به اصلاح و جرح و تعدیل دارد این کار قبل از ورود به جشنواره رخ دهد. این تمهید معاونت سینمایی برای جلوگیری از حاشیه‌های احتمالی است؛ اتفاقی که اگر عملی شود تماشاگران جشنواره همان نسخه‌هایی را می‌بینند که قرار است در اکران عمومی روی پرده بروند.

اعلام نخستین فهرست قطعی فیلم‌های جشنواره‌ فجر

اسامی فیلم‌های غیرایرانی مسابقه سینمای آسیا بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. اسامی 9 فیلم برای مسابقه سینمای آسیا بخش بین‌الملل جشنواره از کشورهای مختلف اعلام شده است که از میان آنها می‌توان به فیلم‌هایی از کشورهای چین، هند، ترکیه و کره‌جنوبی اشاره کرد. برپایه این خبردر بخش مسابقه فیلم آسیا آثاری ازشیااوشیایوانگ، لیوهااو، تدی چان، بانمی تاکاهاشی، پیتر هوسون چان، دکتر بیجو، جانگ جین و سلیم گونس حضور دارند.

روابط عمومی سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر عناوین فیلم‌های «مسابقه سینمای آسیا»ی جشنواره را به این ترتیب اعلام کرد: فیلم‌های یازده گل ساخته شیااوشیایوانگ محصول مشترک کشورهای چین و فرانسه، شیدایی ساخته لیوهااو از کشور چین، پاییز ساخته امیر بشیر از کشور هند، محافظان و آدمکش‌ها ساخته تدی چان محصول مشترک کشورهای هنگ‌کنگ و چین، پرونده هاکامادا ساخته بانمی تاکاهاشی از کشور ژاپن، سلحشوری ساخته پیترهوسون چان محصول مشترک کشورهای چین و هنگ‌کنگ، رنگ آسمان ساخته دکتر بیجو از کشور هند، آسمان عشاق ساخته جانگ جین از کشور کره‌جنوبی و به سفیدی برف ساخته سلیم گونس از کشور ترکیه از جمله این فیلم‌ها هستند. آثار ایرانی این بخش متعاقبا معرفی می‌شود.

هیأت انتخاب بخش بین‌الملل سی‌امین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامل رسول صدرعاملی، شهرام اسدی، محمد بزرگ‌نیا، مهدی همایونفر و ژولیان پلیسه بود که از میان 553 فیلم رسیده نزدیک به 60 اثر را برای بخش‌های مختلف بین‌الملل از جمله جام جهان نما (مسابقه سینمای بین‌الملل)، جلوه‌‌گاه شرق (ویژه مسابقه سینمای آسیا)، درجست‌وجوی سعادت (مسابقه سینمای کشورهای اسلامی)، ققنوس زرین همگرایی در آسیا (جایزه مشترک با مجمع مجالس آسیایی) و بیرق طلایی (جایزه ویژه مصطفی عقاد) انتخاب کردند.

کد خبر 156326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز