دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از احتمال عدم‌حضور فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» در جشنواره و حل شدن مشکلات قلاده‌های طلا خبر داد.

محمدخزاعی - دبیرجشنواره فیلم فجر

محمد خزاعی در این نشست گفت: به احتمال خیلی زیاد فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب به جشنواره نرسد و اگر فیلمی نرسد، فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» جایگزین آن خواهد شد. مشکلات قلاده‌های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی هم به گفته وزیر ارشاد در حال حل شدن است و به احتمال زیاد این فیلم در جشنواره حضورخواهد داشت. وی افزود: همچنین 2فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» ساخته سامان سالور و «بی‌خود و بی‌جهت» ساخته عبدالرضا کاهانی نیز مشکلی برای نمایش در جشنواره فیلم فجر ندارند.

در ادامه این نشست، دبیر جشنواره فیلم فجر در مورد فیلم سینمایی «پری‌ناز» به کارگردانی بهرام بهرامیان نیز گفت: حضور این فیلم در جشنواره منوط به‌نظر آقای سجادپور است و بنده در این رابطه اطلاعی ندارم. وی درباره تعامل صنوف در جشنواره فجر امسال افزود: من از اول که آمدم گفتم تعامل و امروز نیز می‌گویم تعامل. صنوف بازوهای اجرایی سینمای ایران هستند و اگر در هیأت داوران، هیأت انتخاب و بقیه ترکیب‌های ستاد برگزاری جشنواره نگاه کوتاهی داشته باشید خواهید دید که ترکیبی هستند که صنوف به ما معرفی کرده‌اند. به هر حال مشکل خانه سینما حل و جشن ما با حضور آنها کامل‌تر خواهد شد.

دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این اظهار نظر که آیا کلید انحلال خانه سینما توسط شما زده شده است؟ گفت: نمی‌دانم این فکر چگونه به ذهن شما رسیده است و اینکه شما استقلال را چگونه معنا می‌کنید؟ آیا اگر ما موضع‌گیری در مورد خانه سینما داشته یا نداشته باشیم معنای استقلال داشتن جشنواره فیلم فجر تغییر می‌کند. این تعریف از نگاه شماست، من همین جا می‌گویم موضع‌گیری در مورد خانه سینما ندارم و باز هم می‌گویم که مستقل هستم. شاید همه اتفاقات اخیر رخ داده در سینمای ایران از نظر شما یک سناریو باشد اما بنده می‌گویم اگر شما به ترکیب هیأت برگزاری جشنواره و هیأت انتخاب، داوری و بقیه بخش‌ها نگاهی کوتاه بیندازید می‌بینید که مخالف، موافق و نظرات متوسط همگی در این ترکیبات لحاظ شده و اینکه در این جمع هفتاد و چندنفره 2نفر نیز نظر مخالف داشته یا بداخلاقی‌هایی داشتند، نمی‌تواند استقلال جشنواره را زیر سؤال ببرد. به‌عنوان مثال آقای رشیدی مخالف این جریانات بودند یا موافق آن، اکنون جزو داوران بخش مسابقه هستند یا آقای حمید نعمت‌الله، جواد طوسی، دکتر رفیعی و... نیز به همین صورت.

دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سؤال که چگونه شد تمامی صنوف و اهالی سینما با وجود شرایط پیش آمده اخیر در جشنواره فیلم امسال حضور دارند گفت: من همواره سعی می‌کنم افراط و تفریط نداشته باشم و شرایط فعلی جشنواره فیلم فجر براساس اعتمادی است که خانواده سینما داشته است و بنده گاهی اوقات خنده‌‌ام می‌گیرد از اینکه می‌گویند جشنواره فیلم فجر توسط خانه سینما و صنوف تحریم شده است. باید بگویم دوستان خانه سینما 2ماه پیش نامه‌ای را تحت عنوان حمایت از جشنواره فیلم فجر منتشر کردند که این نشان از لطف و محبت بین اهالی خانواده سینما می‌دهد. البته دوستانی که در شبکه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی و VOA هستند و دم از تحریم جشنواره توسط صنوف سینمایی می‌زنند حق دارند، چرا که حقوق‌های بسیار خوبی می‌گیرند که برنامه‌هایشان را پرکنند اما باید بدانند برخلاف تمام برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌چینی‌های این افراد جشنواره فیلم فجر به خوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 158748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز