چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

مصطفی دنیزلی برای نخستین بار در این فصل نشستن روی نیمکت ورزشگاه آزادی را تجربه کرد و پرسپولیس با نتیجه‌ای پرگل شاهین بوشهر را شکست داد.

ورزش

سرخپوشان در نوزدهمین هفته بهترین بازی خود را تا اینجای فصل انجام دادند و دنیزلی باز هم مثل 5 سال پیش فیروز کریمی را با 4 گل شکست داد.حالا کریمی از 6 بازی اخیر فقط 2 امتیاز گرفته که یک آمار ضعیف برای این مربی محسوب می‌شود.پرسپولیس برای زدن گل اول بیشتر از 3 دقیقه انتظار نکشید. در این لحظه غلامرضا رضایی با نفوذ به محوطه جریمه، به سمت دروازه شاهین حرکت کرد و در حالی که با وحید طالب لو تک به تک شده بود، توسط او سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

این در حالی بود که شاهینی‌ها اعتقادی به پنالتی نداشتند. این بار علی کریمی پشت ضربه پنالتی ایستاد تا گل اول پرسپولیس را به ثمر برساند. در دقیقه 12 گل دوم سرخپوشان به ثمر رسید.این بار هم رضایی با یک فرار سریع و روی پاس علیرضا محمد با طالب لو تک به تک شد و توپ را به زاویه مخالف فرستاد تا گل دوم را به ثمر برساند.هواداران پرسپولیس در این لحظه به‌شدت دنیزلی را تشویق می‌کردند. این اما پایان کار نبود؛ در دقیقه 20 مهرداد اولادی پشت محوطه جریمه شاهین با خطای مدافع این تیم متوقف شد تا پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شود.محمد نوری پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای دیدنی گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.روی این گل طالب لو هم تا حدودی مقصر بود.

در این لحظات شیرازه شاهین از هم پاشیده شد و در دقیقه 27 فیروز کریمی نخستین تعویض تیمش را انجام داد تا ستار زارع به جای مرتضی عزیز محمدی وارد زمین شود.پرسپولیس در ادامه 2‌فرصت دیگر را توسط مهرداد اولادی از دست داد و در دقیقه 34 بود که شاهین با ضربه مسعود تنهایی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد؛ گلی که البته بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

در دقیقه 45 هم داور به‌دلیل اعتراض، رضا نورمحمدی مدافع پرسپولیس را اخراج کرد.این در حالی بود که نورمحمدی چند دقیقه قبل یک کارت زرد دریافت کرده بود ولی یدالله جهانبازی داور مسابقه پس از تاخیر چند ثانیه‌ای این بازیکن را اخراج کرد. اخراج نورمحمدی باعث شد که دنیزلی در نیمه دوم با بیرون کشیدن وحید هاشمیان، یکی از مهاجمان را کم کند و به جای او مازیار زارع وارد زمین شد.پرسپولیس در دقیقه 48 باز هم روی فرار رضایی صاحب فرصت شد و پاس عرضی او به اولادی رسید تا این بازیکن گل چهارم را به ثمر برساند.میزان دوندگی رضایی به حدی بود که دنیزلی با کم شدن توان بدنی این بازیکن، در نهایت دست به تعویض زد و جواد کاظمیان را جایگزین وی کرد.پرسپولیس دیگر دوست نداشت بی‌محابا دست به حمله بزند و شاهین هم در ایجاد فرصت گلزنی مشکل داشت.این بازی در‌نهایت با برد 1-4‌پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم به رده هشتم جدول صعود کند.

برد صبا، فولاد و شهرداری

در دیگر بازی‌های روز گذشته 3 تیم صبای قم، فولاد خوزستان و شهرداری تبریز مقابل حریفان خود به برتری رسیدند. صبا در اصفهان دست به کار بزرگی زد و سپاهان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. محرم نویدکیا (۲۶) برای سپاهان گل زد ولی صبا بازی باخته را با پیروزی عوض کرد. حسن اشجاری در دقیقه 48 به اشتباه دروازه سپاهان را باز کرد و مرتضی هاشمی‌زاده هم در دقیقه 60 گل دوم صبا را زد تا این تیم در اصفهان 3 امتیاز شیرین بگیرد. شکست سپاهان بیشتر به سود استقلال شد ولی این تیم اصفهانی به همراه نفت تهران و صبا جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌های صدرنشین هستند. فولاد خوزستان هم در زمین خودش با 4 گل مس سرچشمه را شکست داد تا شاگردان اصغر شرفی همچنان قعرنشین لیگ باشند. مهرداد جماعتی (۴۰)، سروش رفیعی (۴۳)، علی خانگی (۴۸ گل به‌خودی) و طالب ریکانی (۷2) گل‌های فولاد را به‌ثمر رساندند.

شاگردان جلالی که هفته قبل شاهین را شکست داده بودند، حالا دومین برد پیاپی خود را در نیم‌فصل دوم به دست آورده‌اند. اما شهرداری تبریز که در بازی قبلی در زمین خودش مغلوب مس شده بود، این بار در کرج سایپا را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. سعید دقیقی (۶) و وریا غفوری (۴۵) برای شهرداری تبریز و کریم انصاری‌فرد (۳۸) برای سایپا گلزنی کردند. شکست سایپا نشان داد که نتایج پرنوسان این تیم در فصل جاری همچنان ادامه دارد.

نتایج

فولاد 4 - مس سرچشمه صفر
سپاهان یک - صبا 2
سایپا یک - شهرداری تبریز 2
پرسپولیس 4- شاهین بوشهر یک

کد خبر 157000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز