لیگ یازدهم به نیمه راه رسیده و در شرایطی که تیم‌ها در تعطیلات نیم فصل به سر می‌برند پرسپولیس به‌دلیل نتایج ضعیف در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

علی کریمی

حمید استیلی پیش از شروع فصل 91-90 در انتصابی پرسروصدا سرمربی پرسپولیس شد. علی دایی و حمید درخشان که 2 گزینه از 5 گزینه مطرح شده برای مربیگری پرسپولیس بودند، پس از قطعی شدن حضور حمید استیلی، در مصاحبه‌هایی علیه این مربی موضع گرفتند. آنها صراحتا اعلام کردند که رابطه‌ها باعث این انتخاب شده و مسئله فنی در انتخاب استیلی نقشی نداشته است.

به همین دلیل، شروع فصل برای استیلی با حاشیه‌هایی همراه شد و پرسپولیس در 4هفته اول لیگ، 2 بار شکست خورد و 2تساوی به دست آورد. یعنی نخستین پیروزی این تیم در هفته پنجم مقابل صنعت نفت آبادان به دست آمد. اما ناکامی زودهنگام حمید استیلی در پرسپولیس، این باشگاه را وارد بحران کرد.

محمد پنجعلی درباره شروع لیگ می‌گوید: «پرسپولیس تیم بزرگی است و حاشیه‌هایش هم بزرگ است. این حاشیه‌ها از اول فصل هم همراه ما بود و در همان نخستین بازی با ملوان شدت گرفت. زمانی که 20 دقیقه از بازی گذشت، هواداران شروع کردند به شعار دادن علیه سرمربی. از همان موقع هم بحث مشکلات فنی نبود، حاشیه‌ها بود که روی روحیه بچه‌ها تاثیر گذاشت».
گرچه عضو مستعفی کمیته فنی باشگاه پرسپولیس نتایج ضعیف این تیم را به امور فنی ربط نمی‌دهد، برخی معتقدند سیاست این باشگاه در فصل نقل و انتقالات مشکلاتی را فراهم کرده است.

در روزهایی که باشگاه استقلال با ستاره‌های لیگ برتر قرارداد می‌بست، سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس مدام از رعایت کردن سقف مبلغ قراردادها و پایبندی به آن صحبت می‌کرد. در این میان، حمید استیلی نیز در جذب بازیکنان تعلل می‌کرد و بازیکنانی چون مهدی مهدوی‌کیا را که تمایل زیادی به حضور در پرسپولیس داشتند را نپذیرفت.

البته جذب بازیکنی مثل علی کریمی برای مسئولان باشگاه سخت نبود؛ زیرا کریمی بعد از یک فصل پردردسر در استیل‌آذین قصد داشت در پرسپولیس بازی کند. جالب اینکه جواد کاظمیان که در روز آخر فصل نقل و انتقالات به پرسپولیس اضافه شد، گفته می‌شود انتخاب استیلی نبوده است.حمید استیلی که 4 سال برای دریافت پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس انتظار کشیده بود در هفته هفتم لیگ برتر مقابل استقلال شکست خورد تا نزد هواداران به یک مربی منفور تبدیل شود. پس از این مسابقه، حبیب کاشانی از پرسپولیس جدا شد ولی حمید استیلی ماند تا بتواند ناکامی‌ها را جبران کند. او تا هفته پانزدهم سرمربی پرسپولیس بود و هیچ‌گاه با این تیم نتوانست از رده ششم جدول بالاتربیاید.

محمد پنجعلی زمانی که در کمیته فنی حضور داشت، برای بهتر شدن وضعیت پرسپولیس با علی دایی مذاکره کرد. این اتفاق با خود حاشیه‌هایی به همراه داشت که دست آخر منجر به رفتن خود پنجعلی شد. پنجعلی می‌گوید: «زمانی که من بحث تغییر مربی را مطرح کردم، عده‌ای ناراحت شدند. متأسفانه کسانی هستند که دوست ندارند نظری مخالف نظر خودشان را بشنوند. اگر می‌خواستم در پست خودم باقی بمانم، من هم باید دیگران را تایید می‌کردم. اما من چنین روحیه‌ای ندارم. وقتی دیدم نظرم تاثیری روی امور نمی‌گذارد، استعفا دادم و پذیرفته شد».

در عین حال محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس در زمان مربیگری استیلی مدام از آوردن یک مربی خارجی به این تیم خبر می‌داد. او حتی مذاکراتی هم با مربیانی چون اریکسون انجام داد و به جایی نرسید.

شکست سنگین پرسپولیس مقابل استقلال در جام حذفی باعث شد که این بار شخص حمید استیلی بلافاصله استعفا دهد و سرانجام از این تیم جدا شود. با این حال، باشگاه پرسپولیس برای جذب یک مربی خارجی به توافق کامل نرسیده بود و به همین دلیل، محسن عاشوری سرمربی موقت این تیم شد.

محسن عاشوری که یک تیم کاملا معمولی را از حمید استیلی تحویل گرفته بود، در 2مسابقه آخر نیم فصل اول مقابل فولاد و راه‌آهن به تساوی ناامیدکننده‌ای دست یافت تا تعطیلات میان فصل به کمک این باشگاه بیاید.

پرسپولیس در حال حاضر با 22امتیاز تیم نهم جدول است وسرنوشت خود در نیم فصل دوم را به دستان دنیزلی سپرده است. دنیزلی که سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد، ظاهرا به این نتیجه رسیده که تیمش نمی‌تواند به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار باشد. او در مصاحبه‌ای گفته که «هدفم حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا است». آیا با شروع دوباره مسابقه‌ها پرسپولیس نیز از بحران خارج خواهد شد؟آیا دنیزلی معجزه خواهد کرد؟

کد خبر 155120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز