همشهری آنلاین: با ادامه اعتراض ها نسبت به استقرار رادار سپر دفاع موشکی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک ترکیه، 9 دانشجو و دانش آموز ترک معترض در شهر آدانا در جنوب این کشور بازداشت شدند.

ادامه اعتراض ها به استقرار رادار سپر موشکی ناتو در ترکیه

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری ترکیه ، دانشجویان و جمعی از دانش آموزان شهر آدانا با برگزاری تظاهراتی استقرار سامانه موشکی ناتو در این کشور را محکوم کردند.

شبکه تلویزیونی خبر 7 در گزارشی اعلام کرد ، ماموران پلیس شهر آدانا طی دو روز گذشته 9 بار به کمپ دانشجویان و دانش آموزان مخالف استقرار سامانه سپر موشکی ناتو در ترکیه ، حمله کردند که با مداخله پلیس 9 تن از فعالان دستگیر شدند.

معترضین شعارهای آمریکا و اتحادیه اروپا را نمی خواهیم ، سپر موشکی نمی خواهیم ، ترکیه مستقل می خواهیم سر دادند.

تظاهرکنندگان با تاکید بر درخواست خود برای استقلال ترکیه ، سیاست های آمریکا در منطقه را محکوم کردند.

هفته گذشته نیز گروهی از معترضین که خود را جوانان انقلابی معرفی می کردند ،در شهرهای چاناک قلعه و ادرنه به تظاهرات مشابهی دست زدند که 31 تن از معترضان دستگیر شدند.

تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی را که بر روی آنها نوشته شده بود، قاتل مردم خاورمیانه نخواهیم شد ، به استقرار سامانه سپر موشکی نه می گوئیم ، آمریکای قاتل از ترکیه گم شو با خود حمل می کردند.

قرار است سامانه رادار سپر موشکی ناتو، در منطقه 'کوره جیک' استان مالاتیا در جنوب شرق ترکیه مستقر شود.

طی یک ماه گذشته گروهی از نهادهای غیر دولتی و هواداران احزاب سیاسی در شهرهای مختلف ترکیه علیه این طرح امریکایی تظاهرات کردند.

در نشست سیاسی سران ناتو در سال 2010 در لیسبون و اجرایی کردن طرح سامانه سپر دفاع موشکی امریکا در زیر چتر این پیمان و موافقت ترکیه با استقرار بخشی از این سامانه در خاک این کشور، موافقتنامه مربوط به استقرار سامانه رادارهای هشدار سریع ناتو در خاک ترکیه، اواخر تابستان به امضای مقام‌های دو کشور رسید.

کد خبر 156569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز