همشهری آنلاین: کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف جمهوری خواه خلق ترکیه با انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور،گفت: اجرای سیاست‌های اشتباه آنکارا موجب شده تا موازنه قدرت علیه ترکیه شود.

به گزارش ایرنا، رهبرحزب جمهوریخواه خلق، بزرگترین حزب مخالف درمجلس ترکیه روز جمعه با اشاره به اینکه درسال‌های اخیردولت اردوغان با سیاست صفر با همسایگان وارد صحنه سیاسی درمنطقه شده بود، افزود: اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با همه همسایگان خود مساله داریم.

وی بااشاره به اینکه موازنه قدرت در منطقه خاورمیانه علیه ترکیه در جریان است، افزود: تاثیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه رو به افزایش است.

قلیچداراوغلو گفت: سیاست دولت اردوغان در قبال سوریه موجب شد که منطقه شرق مدیترانه به روی ایران باز شود.

وی با تاکید بر بروز سردی در روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، گفت: اروپا حاضر به پذیرش ترکیه نیست و ترکیه نیز موقعیت سابق خود را در منطقه از دست داده است.

مسئولیت کشته شدن 35 روستایی به عهده دولت اردوغان است

کمال قلیچداراوغلو  همچنین گفت: مسئولیت کشته شدن 35 روستایی در عملیات جنگنده های ارتش ترکیه در استان مرزی شیرناک، به عهده دولت اردوغان است.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: دولت اردوغان باید پاسخگوی این حادثه باشد و ما انتظار داریم که دولت در مورد این فاجعه عذرخواهی کند.

وی با اشاره به بیانیه ارتش و سخنان معاون حزب حاکم عدالت و توسعه در مورد این حادثه گفت : مخاطب اصلی ما دولت است ، نخست وزیر ، وزیر دفاع و یا وزیر کشور باید در این مورد اظهار نظر کنند.

کشته شدن 35 روستایی در عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در منطقه مرزی ترکیه با عراق به عنوان مهمترین رویداد روز جامعه ترکیه مطرح است.

هزاران معترض دیروز در شهرهای استانبول، مرسین، یوکسک اوا و حکاری با برگزاری تظاهرات شعارهایی در اعتراض به کشته شدن روستاییان مرز نشین در حمله جنگنده های ترکیه سر دادند.

فهمی یامان شهردار اولودره در استان شیرناک روز گذشته گفت، در بازدید از روستایی که مورد هدف قرار گرفته شاهد اجساد سوخته شده بوده است.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که نیروهای ترکیه به اشتباه و به ظن اینکه این روستائیان عضو حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه پ.ک.ک می‌باشند آنان را هدف قرار داده‌اند.

اهالی منطقه گفتندکه کشته شدگان قاچاقچیانی بودند که از منطقه کردستان عراق به ترکیه گازوئیل و سیگار قاچاق می‌کردند.

کد خبر 155408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز