چهارشنبه‌شب گذشته بود که باشگاه استقلال رضایتنامه جاسم کرار هافبک عراقی‌اش را صادر کرد تا این بازیکن راهی شاهین بوشهر شود.

فوتبال

استقلالی‌ها اما برای صدور رضایتنامه کرار شرط مهمی را پیش روی مسئولان شاهین گذاشتند؛ اینکه او در بازی فینال جام حذفی به میدان نرود. مسئولان شاهین هم به‌صورت شفاهی قول دادند در فینال از کرار استفاده نکنند ولی حالا همه چیز عوض شده و قرار است این بازیکن در فینال جام حذفی با پیراهن شاهین مقابل استقلال قرار بگیرد.علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال با قاطعیت از تعهد اخلاقی بوشهری‌ها حرف زده است. با این حال، مسئولان شاهین نظر دیگری دارند و احمد گزی رئیس هیأت مؤسسین باشگاه شاهین در این خصوص می‌گوید: «من در جریان این شرط نبودم و نمی‌دانم بر چه اساسی این شرط گذاشته شد اما اگر هم‌چنین شرطی باشد، شرط باطلی است. این زیبنده استقلال نیست که چنین شرطی بگذارد؛ آن هم تیمی که هفت، هشت ملی‌پوش دارد و در فوتبال ایران کهکشانی هستند. برای من عجیب است که چطور فتح‌الله‌زاده که مدیر فهیمی است، چنین شرطی گذاشته است.»

گفته می‌شود فتح‌الله‌زاده برای تضمین این شرط یک چک 100میلیون تومانی هم از رئیس هیأت‌مدیره شاهین گرفته، این در حالی است که مظلومی هم مدعی شده باشگاه شاهین تا ساعت 4 صبح برای رضایتنامه جاسم کرار از استقلال التماس کرده است. گزی در مورد حرف‌های مظلومی می‌گوید: «ایشان در این اندازه نیست که در این رابطه صحبت کند. وقتی ما قرار است بابت خرید یک بازیکن پول بدهیم، چه نیازی به التماس است؟» جنگ استقلال و شاهین در حالی ادامه دارد که کرار از لحاظ قانونی مشکلی برای بازی‌کردن در فینال جام حذفی ندارد.

روزهای سخت

کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری پیش از موعد دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بین استقلال و ذوب‌آهن موافقت کرده و همین موضوع تاریخ شهرآورد تهران را هم تغییر داده‌است.
با این حال، استقلال در بهمن ماه روزهای سختی را در پیش خواهد داشت. عزیزمحمدی، رئیس سازمان لیگ در این خصوص می‌گوید: «فدراسیون تقاضا کرده بود که به‌دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت 22 بهمن، دیدار استقلال و ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ قهرمانان یک روز زودتر یعنی 21 بهمن برگزار شود و AFC با این درخواست موافقت کرد. بنابراین بازی استقلال در لیگ برتر به جای 18 بهمن در تاریخ 17 بهمن انجام می‌شود، در ضمن شهرآورد تهران هم به جای 14بهمن در تاریخ 13 بهمن برگزار خواهد شد.»

استقلال 9 بهمن فینال جام حذفی را برگزار خواهد کرد و 5 روز بعد باید به مصاف پرسپولیس برود. البته با توجه به تغییر تاریخ بازی این تیم با ذوب‌آهن، احتمالا این دو بازی به روزهای 8 و 13 بهمن تغییر خواهد کرد. این دو بازی به همراه مصاف پلی‌آف با ذوب‌آهن در تاریخ 21 بهمن 3 بازی سرنوشت‌ساز استقلال در فاصله 14 روز خواهند بود. البته سازمان لیگ در فاصله شهرآورد و پلی‌آف لیگ قهرمانان یک بازی هم از لیگ برتر در برنامه استقلال گنجانده است؛ یعنی 4 بازی در 14 روز.

غیبت برهانی و عمران‌زاده

استقلال نخستین تمرین خود را پس از تساوی مقابل سپاهان ساعت 13 دیروز برگزار کرد. این تمرین در حالی برگزار شد که خسرو حیدری، میلاد میداوودی و محسن یوسفی که در هفته‌های اخیر با آسیب‌دیدگی مواجه بودند، در کارهای گروهی شرکت کردند.میداوودی در مورد آخرین وضعیتش می‌گوید: «آسیب‌دیدگی‌ام تقریبا بهبود پیدا کرده اما طبق برنامه باید تا آخر هفته به تمرینات انفرادی و کار بدنسازی ادامه بدهم. مقابل داماش که نمی‌توانم بازی کنم اما تا 2 هفته دیگر آماده حضور در مسابقات می‌شوم.»

در تمرین امروز حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی غایب بودند و جی‌لوید ساموئل مدافع خارجی آبی‌ها هم با تیمش تمرین کرد. مجتبی جباری هم مصدومیتی جزئی از ناحیه دست داشت که اکبر رضایی پزشک استقلال در مورد وضعیت او می‌گوید: «جباری از ناحیه پشت دست دچار کوفتگی شده و قرار است از دست خود عکسبرداری کند تا مشکل خاصی پیش نیاید.» او درباره وضعیت تیموریان تاکید می‌کند: «طول درمان انگشت شکسته تیموریان ۵ هفته است که یک هفته آن گذشته و این بازیکن باید 4 هفته دیگر از فوتبال دور باشد.»

کد خبر 156453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز