استقلال در نوزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر بازی سختی را مقابل داماش گیلان در پیش خواهد داشت.

فوتبال

آبی‌های تهران روز یکشنبه متوجه شدند که این دیدار در ورزشگاه شهید عضدی برگزار خواهد شد، استادیومی که زمین چمن آن مصنوعی است و شاید این موضوع آبی‌های تهران را به دردسر بیندازد.با این حال صدرنشین لیگ برتر در جنگ امروز با تیم نهم‌جدول فقط به‌دنبال پیروزی است و آبی‌های تهران درصورت شکست دادن داماش 40 امتیازی خواهند شد.
از طرفی استقلال منتظر توقف مدعیانی مثل سپاهان، نفت تهران و تراکتورسازی است تا فاصله خود را با این تیم‌ها بیشتر کند. استقلال در بازی رفت با یک گل، داماش را شکست داد و حالا درصدد تکرار بردی است که در تهران به‌دست آورد.

بهترین تیم ایران

ابراهیم قاسمپور که با داماش نتایج خوبی گرفته بود قبل از شروع نیم‌فصل دوم به‌دلیل مشکلات مالی جدا شد تا مهدی تارتار هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. تارتار که هفته قبل کارش را با شکست آغاز کرد در مورد رویارویی با استقلال می‌گوید: «استقلال بهترین تیم ایران است که برای قهرمانی بسته شده است. برای این تیم احترام زیادی قائل هستم و می‌دانم بازی سختی در پیش داریم اما می‌خواهیم از میزبانی خود نهایت استفاده را ببریم. هدف ما فقط کسب هر سه امتیاز است. ما روی نقاط ضعف این تیم کار کرده‌ایم هرچند بعد از هفته هجدهم زمان کمی در اختیار داشتیم.» او در مورد غیبت محمد محمدی دروازه‌بان اصلی داماش تاکید می‌کند: «داماش 2 دروازه‌بان خیلی خوب دارد. میلاد فراهانی و محمد محمدی رقابت سالمی دارند و طبیعی است که اگر محمدی می‌توانست بازی کند خوشحال‌تر می‌شدم ولی واقعیت این است که فراهانی هم یک درواز‌ه‌بان آماده و خوب است.»

به ماندن فکر نمی‌کنم

این روزها علی فتح‌الله‌زاده اظهارنظرهای مختلفی در مورد ماندن پرویز مظلومی در استقلال انجام داده و اخیرا گفته که اگر مظلومی یک جام بگیرد سال بعد هم می‌ماند. مظلومی البته در این شرایط حساس دوست ندارد وارد این مسائل شود. او می‌گوید: «برای فتح‌الله‌زاده احترام قائلم اما نمی‌خواهم تمرکزم را در شرایط حساسی که قرار داریم به مسائل دیگری معطوف کنم. ما مسابقات مهمی در لیگ برتر، جام حذفی و پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا داریم و فعلا به تمدید قرارداد یا ماندن فکر نمی‌کنم.»

او در مورد بازی امروز ادامه می‌دهد: «اگر زودتر به ما می‌گفتند که این بازی در چمن مصنوعی است، برنامه‌ای تدارک می‌دیدیم اما در شرایطی که مکان برگزاری بازی را ورزشگاه سردار جنگل معرفی کرده بودند، یکشنبه اعلام کردند که به خاطر مخالفت شورای تامین استان محل بازی تغییر کرده است. داماش تیم خوبی است و با توجه به تغییراتی که در این تیم ایجاد شده باید منتظر تیم جدیدی باشیم. ما می‌خواهیم فاصله‌ را با سایر تیم‌ها حفظ و حتی بیشتر هم کنیم. بنابراین باید در این بازی پیروز شویم. خوشبختانه نسبت به بازی با سپاهان تیم کامل‌تری را در اختیار داریم و به غیر از آرش برهانی که سه‌اخطاره است و آندو تیموریان که فیزیوتراپی انجام می‌دهد، سایر بازیکنان را در اختیار داریم.»

مظلومی در مورد بازی کردن بدون فرهاد مجیدی ادامه می‌دهد:« فرهاد بازیکن بزرگی است که حضورش می‌توانست به ما کمک زیادی کند اما باید به نبود فرهاد هم عادت کنیم. غیبت مجیدی وظیفه دیگر مهاجمان را سخت‌تر می‌کند. چشم امید ما به بازیکن خارجی و دیگر مهاجمان است. ساموئل مدافع جدید ما هم بازیکن بزرگی است و اگر در بازی با داماش به او نیاز داشتیم، قطعا از این بازیکن هم استفاده می‌کنیم.»

در 2 روز گذشته تغییراتی در زمان شهرآورد و فینال جام حذفی ایجاد شده که مظلومی در این مورد هم حرف می‌زند: «وقتی سازمان لیگ دید که بازی‌ها خیلی فشرده شده، تغییراتی را در این بازی‌ها ایجاد کرد اما این تغییرات چندان برای ما تفاوتی نمی‌کند چرا که برگزاری فینال حذفی در اسفند باعث می‌شود رقابت‌های ما در آن ماه فشرده شود. به هر حال نسبت به دیگر تیم‌ها ما بازی‌های بیشتری داریم و مجبوریم بازی‌هایمان را فشرده‌تر انجام دهیم.»

برنامه بازی‌های 20 دی

فجرسپاسی- نفت آبادان، ساعت14
مس کرمان- نفت تهران، ساعت15 تراکتورسازی- ذوب‌آهن، ساعت15
داماش گیلان- استقلال، ساعت15
راه‌آهن- ملوان، ساعت 15

کد خبر 156715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز