همشهری آنلاین: همزمان با نودویکمین سالروز تاسیس ارتش عراق، نیروهای نظامی این کشور اولین رژه خود را پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در بغداد برگزار کردند.

 اولین رژه ارتش عراق پس از خروج نیروهای آمریکایی

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، به مناسبت نودویکمین سالروز تاسیس ارتش عراق، نیروهای مسلح این کشور روز جمعه اولین رژه خود را پس از خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور و با حضور جمعی از مسئولان بلندپایه عراق برگزار کردند.

در این رژه که با حضور جلال طالبانی رئیس‌جمهوری، نوری المالکی نخست‌وزیر، شماری از وزیران و فرماندهان امنیتی عراق و نیز جمعی از نمایندگان گروه‌های دیپلماتیک برگزار شد، بخشی از تجهیزات نظامی عراق از جمله زره‌پوش‌ها و تانک‌های جدید آبرامز به نمایش گذاشته شد.

جلال طالبانی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت این رژه در سالروز تاسیس ارتش که با خروج نیروهای آمریکایی از عراق همزمان شده است، گفت: رهبران عراقی مسئولیت‌های سنگینی را در قبال حفظ عراق و ثبات و امنیت آن برعهده دارند.

اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق نیز از مسئولان ارتش، افسران و سربازان نظامی عراق خواست تمام تلاش خود را برای حفظ جان شهروندان و خاک کشور به کار بگیرند.

جلال طالبانی از برگزاری کنفرانس ملی عراق در بغداد خبر داد     

از سوی دیگر به دنبال بحران سیاسی در عراق رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که کنفرانس ملی عراق با حضور همه گروه‌های سیاسی کشور در بغداد برگزار می‌شود.

جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق به شبکه العربیه اعلام کرد که کنفرانس ملی این کشور با هدف برون رفت از وضعیت سیاسی کنونی با حضور همه گروه‌های سیاسی عراق در بغداد پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

رئیس جمهوری عراق همچنین در بیانیه‌ای با محکوم کردن انفجارهای اخیر این کشور تصریح کرد که این گونه اقدامات برای شعله ور کردن آتش فتنه است.

طالبانی در این بیانیه با درخواست از مردم و سیاستمداران عراقی برای حفظ هوشیاری خود آورده است: از دستگاه‌های امنیتی کشور می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود در دفاع از شهروندان عراقی عمل کنند و از این گونه اقدامات تروریست‌ها و خرابکاران جلوگیری کنند.

کد خبر 156423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز