همشهری آنلاین: برخی طرف‌های عراقی در تماس با ایران، خواستار میانجیگری تهران در پرونده "طارق الهاشمی" به منظور برون رفت از بحران ایجاد شده در روند سیاسی عراق شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه نزدیک به "نوری المالکی" نخست وزیر عراق روز سه شنبه اعلام کرد که برخی طرف‌های عراقی در تماس با ایران خواستار میانجیگری این کشور در قضیه "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق و یکی از رهبران فهرست العراقیه شده‌اند. وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه حزبی کرد اعلام کردند که یک هیئت ایرانی در حال حاضر گفت‌وگوها در این باره را با منطقه کردستان آغاز کرده‌ است.

اختلاف میان مالکی و علاوی پس از آن تشدید شد که دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق و یکی از رهبران العراقیه را صادر کرد و با انتشار اعترافات محافظان هاشمی و رسوایی او در داشتن ارتباط با تروریست‌ها و انفجار اخیر پارلمان تنش به وجود آمده را تشدید کرد.

در همین راستا، فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی در راستای کارشکنی‌های خود در روند سیاسی عراق نمایندگان خود را از پارلمان بیرون آورد و اعضای این فهرست از کابینه نیز بیرون آمدند.

کد خبر 155195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز