همشهری آنلاین: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار است روز سه شنبه دو محور از طرح سئوال از رئیس جمهور را با حضور رئیس جمهور و نمایندگان سئوال کننده مورد بررسی قرار دهد.

علی مطهری با بیان اینکه دو محور از طرح سئوال از رئیس جمهور به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است گفت: سئوال درباره علت مقاومت 11 روزه رئیس جمهور در برابر حکم رهبر انقلاب مبنی بر ابقای مصلحی وزیر اطلاعات و همچنین نحوه عزل متکی وزیر سابق خارجه کشور دو موضوعی است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مامور به رسیدگی و بررسی آن شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به طور قطعی رئیس جمهور برای پاسخ به سئوال در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور می یابد به مهر گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نماینده رئیس جمهور در کمیسیون‌های تخصصی حاضر می‌شود اما به نظر می‌رسد به دلیل اهمیت این دو موضوع، هیئت رئیسه کمیسیون تصمیم گرفته تا شخص رئیس جمهور پاسخگو باشد.

مطهری در پاسخ به این سئوال که آیا شخص وی به عنوان طراح اصلی سئوال از رئیس جمهور در این جلسه حاضر خواهد شد نیز گفت: به علت برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی طرح سئوال از رئیس جمهور هنوز تصمیم گیری نشده که کدام یک از امضا کنندگان در جلسات کمیسیون‌ها حاضر شوند. ممکن است در این جلسه حضور داشته باشم البته تصمیم گیری نهایی با امضا کنندگان فردا انجام خواهد شد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رئیس جمهور برای حضور در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون دعوت کرده است.

کد خبر 156367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز