همشهری آنلاین: معترضان جنبش اشغال وال استریت همزمان با مراسم جشن سال نو میلادی در نیویورک صبح روز یکشنبه به منظور برگزاری جشن سال نو بار دیگر به پارک زوکوتی رفته و از موانع برپا شده توسط پلیس بالا رفتند.

بازگشت معترضان ضد سرمایه‌داری به پارک زوکوتی نیویورک در سال نو میلادی

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک دیلی نیوز، معترضان ضد سرمایه‌داری نیورک اواخر روز شنبه اقدام به اشغال مراسم شب سال نو در داخل پارک زوکوتی کردند و در حالی که هزاران تن از ماموران پلیس در میدان تایمز محافظت از مراسم را برعهده داشتند با انباشتن موانع پلیس کوهی فولادی را در میدان این پارک ایجاد کردند.

به دنبال این تظاهرات درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان و پلیس پیش آمد و یک تن از معترضان پس از آنکه یک مامور پلیس با یک قیچی مجروح شد، توسط پلیس بازداشت شد.

این مامور پلیس به منظور معالجه به بیمارستان منتقل شد و به گفته معترضان پلیس با اسپری فلفل آنها را مورد حمله قرار داده است.

پس از آن حدود 300 تن از معترضان از خیابان برادوی راهپیمایی را به سوی شمال شهر نیویورک و به مقصد خیابان ششم آغاز کردند.

صدها تن از ماموران پلیس که سوار بر موتور سیکلت بودند تلاش کردند تا آنها را از داخل خیابان خارج کرده و به پیاده روها برانند.

دست کم چهار تن از معترضان در جریان این راهپیمایی در شمال نیویورک پس از آنکه از خارج شدن از خیابان سرباز زدند، دستگیر شدند.

بازگشت اعتراضات 99 درصدی آمریکا حدود 90 دقیقه پیش از نیمه شب یکشنبه انجام شد و تظاهرکنندگان ده‌ها مانع فولادی برپا شده توسط پلیس را سرنگون کرده و روی هم انباشتند.

آنها در حالی بار دیگر وارد پارک زاکوتی شدند که شهردار نیویورک که دستور به اخراج آنها از پارک داده بود در حال جشن گرفتن در مراسم سال نو میلادی در مرکز نیویورک بود.

معترضان پرچم آمریکا را حمل می‌کردند که ستاره‌های آن با علامت‌های شرکت‌های بزرگ سرمایه‌داری جایگزین شده بود و پس از آن معترضان از انبوه موانع سرنگون شده بالا رفتند و جمعیت حاضر در تایید عمل آنها اظهار شادمانی کرد.

پس از آنکه تظاهرکنندگان کنترل پارک را باز پس گرفتند پلاکارد دست نویس بزرگی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود "اشغال وال استریت". سپس با سررسیدن ماموران پلیس خط جدیدی از موانع اطراف این پارک ایجاد شد و برخی از خیابان‌های اطراف پارک بسته شد.

کد خبر 155677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز