همشهری آنلاین: عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته سینمای جهان برای دومین هفته متوالی به قسمت جدید"ماموریت غیرممکن" رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، فیلم "ماموریت غیرممکن؛ روح پروتکل" محصول کمپانی پارامونت در تعطیلات کریسمس فروش 43 میلیون دلار را در گیشه جهانی به دست آورد تا با رساندن مجموع فروش جهانی‌اش به 140 میلیون دلار، برای دومین هفته متوالی رتبه اول سینمای جهان را به خود اختصاص دهد.

این فیلم که در کشورهای آسیایی به ویژه ژاپن و کره بیشترین فروش را داشته است، طی هفته آنیده در چین، ایتالیا، لهستان و آرژانتین اکران خود را آغاز می کند تا همچنان امید اول صدرنشینی در گیشه جهانی باشد.

"ماموریت غیرممکن" که در افتتاحیه جشنواره دوبی اکران جهانی شد، به کارگردانی براد برد مقابل دوربین رفته و بازیگران سرشناسی چون تام کروز، جرمی رنر و سیمون پگ در آن بازی کرده‌اند.

فیلمبرداری بخش‌هایی از "روح پروتکل" در برج‌الخلیفه دوبی که بلندترین برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوکیشن دیگر در مسکو، پراگ و ونکوور نیز ادامه یافت.

سری فیلم‌های "ماموریت غیرممکن" که تاکنون بیش از دو میلیارد دلار فروش جهانی داشته است، در سال‌های ‌1996، ‌2000 و ‌2006 ساخته شدند، براساس یک مجموعه تلویزیونی که در دهه‌ ‌60 پخش شد، به پرده سینما آمدند.

رتبه دوم پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در هفته گذشته به فیلم "شرلوک هولمز؛ بازی سایه‌ها" رسید که فروش 22 میلیون دلار را از 25 کشور به دست آورد.

قسمت دوم فیلم "شرلوک هولمز" محصول کمپانی برادران وارنر به کارگردانی گای ریچی با بازی جود لاو و رابرت داونی جونز، روایت می‌شود.

قسمت اول این فیلم سال گذشته بر پرده‌ی سینماهای جهان بود و توانست به فروش ‌470 میلیون دلاری دست یابد.

فیلمنامه‌ این اثر بر اساس کتاب کمدی و مصور "شرلوک هلمز" نوشته‌‌ لایونل وایاگرام به نگارش درآمده است.

"گربه چکمه‌پوش" محصول کمپانی پارامونت با فروش 17 میلیون دلاری در مکان سوم قرار دارد که توانست مجموع فروش جهانی‌اش را به 223 میلیون دلار برساند.

این فیلم محصول کمپانی پارامونت جدیدترین عنوان برای سری آثار "شرک" به شمار می‌رود که به کارگردانی کریس میلر در قالب فیلم‌های دو و سه‌بعدی در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفته است.

ماجرا‌های "گربه چکمه‌پوش" در مجموعه فیلم "شرک" در فیلمی مستقل به نام "گربه چکمه‌پوش"، توسط پیتر آرامسی کارگردانی شده است.

این محصول تازه‌ دریم ورکز، حال و هوایی فانتزی دارد. برایان لینچ و دیوید اچ اشتاینبرگ قصه فیلم را نوشته‌اند و تام ویلر کار نگارش فیلمنامه را به عهده داشته است.

آنتونیو باندراس بازیگر اسپانیایی ‌تبار سینما که در مجموعه فیلم "شرک" به جای "گربه چکمه‌پوش" صحبت کرد و در نسخه مستقل سینمایی ماجراجویی‌های این کاراکتر نیز صداپیشگی کرده است.

در "گربه چکمه پوش" یک بار دیگر پوس که جنگجویی دلاور و شمشیرسازی ماهر است، وارد ماجراجویی‌های خاص و شخصی خودش می‌شود.

او که دیگر در کنار شرک و دوستانش نیست باید مشکلات خود را به تنهایی حل کند. تهیه‌کنندگان "شرک" و "گربه چکمه‌پوش" می‌گویند حضور این گربه دوست‌داشتنی در قصه "شرک" مانع از حضور مستقل او در "گربه چکمه‌پوش" نمی‌شود.

 

کد خبر 155167

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز