همشهری آنلاین: فیلم "شرلوک هلمز؛ بازی سایه‌ها" پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان در هفته گذشته نام گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، قسمت دوم فیلم «شرلوک هلمز» محصول کمپانی برادران وارنر توانست با کنارزدن فیلم «ماموریت غیرممکن؛ روح پروتکل» رتبه اول گیشه سینمای جهان را به خود اختصاص دهد.

«شرلوک هلمز» با فروش ‌٤/٤٣ میلیون دلار از ‌٥٠ کشور پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته سینمای جهان شد تا مجموع فروش جهانی‌اش را به ‌١٧٧ میلیون دلار برساند.

این فیلم به کارگردانی «گای ریچی» با بازی «جود لاو» و «رابرت داونی جونز»، روایت می‌شود.

قسمت اول این فیلم سال گذشته بر پرده‌ی سینماهای جهان بود و توانست به فروش ‌‌٤٧٠ میلیون دلاری دست یابد. فیلمنامه‌ این اثر بر اساس کتاب کمدی و مصور «شرلوک هلمز» نوشته‌‌ «لایونل وایاگرام» به نگارش درآمده است.

فیلم «آلوین و موش خرماها: جیغ زنندگان» با فروش ‌٣٠ میلیون دلار از ‌٦٢ کشور در رتبه دوم فهرست جهانی پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت.

این فیلم انیمیشن به کارگردانی «بتی توماس» مجموع فروش جهانی خود را به ‌١٢٨ میلیون دلار رسانده است و بیشترین استقبال را ازسوی شهروندان برزیلی داشت.

در خلاصه فیلم آمده است: «خواننده مشهور و جهانی موش خرماها پس از مدتی به گروه سه نفره موش‌خرماها در مدرسه باز می‌گردد. او و گروهش می‌خواهند در مسابقات موسیقی دبیرستانی شرکت کنند، اما آنها خود را درگیر مسائل روزمره و رفتن به گردش می‌کنند تا اینکه در زمان نزدیک به شروع مسابقات، سه موش‌خرمای پسر با یک گروه جدید از خواننده‌ها روبرو می‌شوند؛ یک گروه سه نفره از موش‌خرماهای دختر که به چیپانکزها معروف‌اند.

در ابتدا این دو گروه با یکدیگر به شدت مبارزه می کنند تا خود برنده مسابقه شوند اما در ادامه متوجه می شوند که می‌توانند با یکدیگر دوست باشند ...شدند.

رتبه سوم پرفروش ترین های سینمای جهان به فیلم «ماموریت غیرممکن؛ روح پروتکول» رسید که با فروش ‌٧/٢٧ میلیون دلاری از ‌٥٥ کشور مجموع فروش جهانی خود را به ‌٢٨٧ میلیون دلار رساند.

این فیلم محصول کمپانی پارامونت که چهارمین قسمت از سری آثار «ماموریت غیرممکن» است، بیشتر مراحل ساخت خود را در دوبی پشت سر گذاشت.

«ماموریت غیرممکن ‌‌٤» به کارگردانی «براد بیرد» مقابل دوربین رفته است و بازیگران سرشناسی چون «تام کروز»، «جرمی رنر» و «سیمون پگ» در آن بازی کرده‌اند که احتمالا در مراسم فرش قرمز جشنواره دوبی نیز حضور خواهند یافت.

فیلمبرداری بخش‌هایی از «روح پروتکل» در برج خلیفه دوبی که بلندترین برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوکیشن دیگر در مسکو، پراگ و ونکوور نیز ادامه یافت.

سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» که تاکنون بیش از دو میلیارد دلار فروش جهانی داشته است، در سال‌های ‌‌١٩٩٦، ‌‌٢٠٠٠ و ‌‌٢٠٠٦ ساخته شدند و بر اساس یک مجموعه تلویزیونی که در دهه‌ی ‌‌٦٠ پخش شد، به پرده‌ی سینما آمدند.

 

کد خبر 156688
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز