همشهری آنلاین: فیلم شرلوک هلمز؛ بازی سایه‌ها برای سومین هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان نام گرفت.

holmes

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، قسمت دوم فیلم "شرلوک هلمز" محصول کمپانی برادران وارنر (WBPI)، توانست با فروش پنج میلیون دلاری، برای سومین هفته‌ متوالی رتبه‌ اول گیشه سینمای جهان را به خود اختصاص دهد.

"شرلوک هلمز" که مجموع فروش جهانی‌اش را به ‌‌٢٣٩ میلیون دلار رسانده است، بیشترین فروش خود را در برزیل، آرژانتین و استرالیا داشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته از مرز فروش ‌٢٥٠ میلیون دلار نیز بگذرد.

این فیلم به کارگردانی "گای ریچی" با بازی "جود لاو" و "رابرت داونی جونز"، روایت می‌شود.

قسمت اول این فیلم سال گذشته بر پرده‌ی سینماهای جهان بود و توانست به فروش ‌‌٤٧٠ میلیون دلاری دست یابد.

فیلم‌نامه‌ این اثر بر اساس کتاب کمدی و مصور "شرلوک هلمز" نوشته‌ لایونل وایاگرام به نگارش درآمده است.

همچنین رتبه دوم پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در هفته گذشته به فیلم "ماموریت غیرممکن؛ روح پروتکل" رسید که با فروش ‌‌١٦/٨ میلیون دلاری از ‌‌٥٨ کشور، مجموع فروش جهانی خود را به ‌‌٣٢٠ میلیون دلار رساند.

این فیلم محصول کمپانی پارامونت که چهارمین قسمت از سری آثار "ماموریت غیرممکن" است، بیشتر مراحل ساخت خود را در دوبی پشت سر گذاشت.

"ماموریت غیرممکن 4 " به کارگردانی براد بیرد مقابل دوربین رفته است و بازیگران سرشناسی چون تام کروز، جرمی رنر و سیمون پگ در آن بازی کرده‌اند که احتمالا در مراسم فرش قرمز جشنواره دوبی نیز حضور خواهند یافت.

فیلم‌برداری بخش‌هایی از "روح پروتکل" در برج خلیفه دوبی که بلندترین برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوکیشن دیگر در مسکو، پراگ و ونکوور نیز ادامه یافت.

سری فیلم‌های "ماموریت غیرممکن" که تاکنون بیش از دو میلیارد دلار فروش جهانی داشته است، در سال‌های ‌‌١٩٩٦، ‌‌٢٠٠٠ و ‌‌٢٠٠٦ ساخته شدند و بر اساس یک مجموعه تلویزیونی که در دهه ‌‌٦٠ پخش شد، به پرده‌ سینما آمدند.

کد خبر 157885

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز