اعضای باند جعلی که از حساب‌های قرض‌الحسنه مشتریان بانک صادرات، 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، با اعلام شکایت حراست این بانک، در تهران و بندرعباس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ خوئینی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این پرونده به ایسنا، گفت: بیست و چهارم دی ماه سال جاری، حراست بانک صادرات در اداره سیزدهم پلیس آگاهی طی شکایتی اعلام کرد: از چندی پیش افرادی تحت عنوان باند جعل با روش‌های جدید در حالی اقدام به برداشت وجه نقد از حساب‌های قرض‌الحسنه مشتریان بانک صادرات در نقاط مختلف کشور می‌کنند که به دفترچه حساب آنها دسترسی نداشته‌اند.

حراست بانک صادرات همچنین عنوان کرده بود که جاعلان با همین شیوه معادل 5 میلیارد ریال از 40 حساب قرض‌الحسنه به جیب زده و در ارتکاب جعل ردپایی از خود به جا نگذاشته‌اند.

به این ترتیب پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و جهت تحقیقات برای شناسایی جاعلان به دایره سیزدهم آگاهی تهران ارجاع شد که با بررسی‌های صورت گرفته، یکی از جاعلان احتمالی به نام «غلامحسین» چهره‌نگاری شد.

این در حالی بود که تحقیقات تکمیلی نشان داد که نام متهم، مستعار است، از این رو با هماهنگی‌های صورت گرفته تصویر وی به تمامی شعبات بانک صادرات سراسر کشور ارسال شد.

سرانجام مقارن ششم بهمن ماه، متهم به هویت «فرج‌اله» هنگام مراجعه به بانک صادرات بندرعباس از سوی کارمندان بانک شناسایی و با حضور پلیس دستگیر و به تهران منتقل شد.
بازجویی از متهم  مشخص کرد: هویت واقعی او «مهدی» 30 ساله است و او از جمله متهمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه جعل است.

«مهدی» در بازجویی‌های پلیسی به همدستی دو تن به نامهای «رامین» و «مجتبی» معترف شد و اظهار کرد که با «رامین» در بندرعباس آشنا شده است.

با اعترافات به دست آمده از متهم به جعل، «رامین» 35 ساله پس از انجام یکسری کارهای اطلاعاتی در منزلش واقع در «سعادت‌آباد» تهران شناسایی و مقارن دهم بهمن ماه سال جاری دستگیر شد.

همچنین ماموران در بازرسی از منزل وی، تعداد زیادی ادوات و آلات جعل نیز کشف کردند.

سرهنگ خوئینی در ادامه با بیان این که سومین عضو این باند جعل با عنوان مستعار «حمیدرضا» نیز با هویت واقعی «مجتبی» 41 ساله در تهران دستگیر شد گفت: پرونده هر سه متهم جهت انجام بازجویی‌های پلیسی و صدور حکم با قرار قانونی از سوی بازپرس اول دادسرای ناحیه 12 در حال بررسی است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران از اعلام شیوه کلاهبرداری این جاعلان خودداری کرد و گفت: تشریح شگرد کلاهبرداری، مطمئنا جنبه‌های منفی به همراه خواهد داشت، چرا که این سه متهم با روشی بسیار حرفه‌ای اقدام به این کار می‌کردند. 

کد خبر 15511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز