همشهری‌آنلاین: آلبوم ناگهان رستخیز احمد پژمان که از جمله آثار ماندگار در حوزه موسیقی ارکسترال ایرانی است،با افزودن قطعه خورشید 1404 از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر خواهد شد.

احمد پژمان

به گزارش همشهری‌آنلاین این قطعه باکلام و بی‌کلام که «خورشید ایران اسلامی1404»  نام دارد، احمد پژمان  با همراهی گروه کُر تهران و کیف و ارکستر رویال سمفونیک اُکراین به رهبری «ولادیمیر سیرنکو» به پایان رسانید.

 «تم و محتوای این اثرحماسی‌ست و قابلیت‌های فراوانی برای استفاده در لحظه‌ها و مناسبت‌های ملی و دینی (چهره‌های ماندگار ادبی، علمی، هنری، ورزشی، تاریخی، سیاسی و ... ) دارد و در نوع خود اثری منحصردر تاریخ موسیقی ایران است.»

«ناگهان رستخیز» اثری بودکه احمد پژمان در نشست نقد و بررسی این اثر که با حضور هوشنگ کامکار در شهر کتاب برگزار شده بود، گفت: به دلیل تغییر مدیریت موسیقی حوزه هنری به صورت ناقص ثبت و ضبط شد،‌ و از قرار با بازگشت رضا مهدوی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری امکان دوباره‌ای برای اضافه‌کردن برخی قطعات به اثر قبلی و باز انتشار آنها فراهم شده است.

این اثر با اشعاری از سعدی، خواجه عبدالله انصاری ، فردوسی ، حافظ و مولانا به سفارش مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تولید و در سال‌های گذشته انتشار یافته است که قطعه موسیقایی «خورشید ایران اسلامی1404» هم در انتشارمجدد به دلیل زمان کوتاه آن به آلبوم ناگهان رستخیز اضافه و با طرح جلد و گرافیک جدید منتشر خواهد شد.

«خورشید ایران» به مدت 3 دقیقه و40 ثانیه تولید شده و در حال تصویرگذاری مناسب برای پخش از رسانه ملی‌ست.

کد خبر 155068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز