دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

پخش آلبوم ترنج با صدای محسن نامجو از سوی حوزه هنری و خبر انتشار آلبوم محسن چاووشی که تاکنون موفق به کسب مجوز از وزارت ارشاد نشده است، واکنش این وزارتخانه را برانگیخت.

روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود، اطلاعیه‌ای بدین مضمون منتشر کرد: اخیرا تعدادی آلبوم موسیقی در انتظار دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون طی شدن مراحل قانونی در این وزارتخانه و صرفا به استناد دریافت مجوز از برخی مراکز هنری در بازار انتشار یافته اند.

از آنجا که انتشار هرگونه آلبوم تنها با دریافت مجوز دفتر شعر و موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است، صدور مجوز از سوی مراکز هنری در این زمینه ممنوع بوده و با متخلفین بنا بر قوانین مصرح برخورد می‌شود.

این در حالی است که رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری طی روزهای گذشته درباره انتخاب آثار نامجو و چاووشی گفته بود‌ نباید اجازه بدهیم جوانان به دلیل سلایق شخصی افرادی که مثلا در اداره‌ای یا سازمانی دارای سمتی هستند و با جوانان هنرمند،خارج از ضابطه اداری برخورد می‌کنند، محروم از اظهار وجود و توانایی‌های خدادادی خود شوند.

گفتنی است این اقدام حوزه هنری بر اساس توافقنامه‌ای بوده که در زمان مسئولیت زم در حوزه و  وزیر اسبق ارشاد حاصل شده بود.

در آن زمان حوزه هنری برای انتشار آثار صوتی مجوز کلی دریافت کرد.

گرچه ارشاد در اطلاعیه خود، تنها مجوز دفتر موسیقی وزارتخانه را شرط انتشار آلبوم موسیقی می‌داند، اما این توافق نیز تا پیش از این نقض نشده و حالا باید در انتظار تصمیم‌های بعدی این 2 نهاد فرهنگی ماند.

کد خبر 32341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز