گروه اجتماعی: روز دوشنبه 23 بهمن اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره واگذاری بخش حمایتی سازمان بهزیستی تصمیم می‌‌گیرند.

این درحالی است که یکشنبه یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از توافق نظر اعضای این کمیسیون بر واگذاری بخش حمایتی سازمان بهزیستی به کمیته امداد خبر داده بود.

ابوالقاسم مختاری، نماینده مردم زابل و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه به ایسنا گفته بود: طبق بررسی‌های کمیسیون اجتماعی قرار شد تا سازمان بهزیستی وظایف مربوط به خود چون ساماندهی معتادین، نگهداری اطفال بدون سرپرست، نگهداری معلولین ذهنی و جسمی اطفال و بزرگسال، پیشگیری و درمان افراد تحت پوشش را انجام داده و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز افرادی که صرفا نیاز به حمایت و مستمری دارند ( چون زنان سرپرست خانوار)، تحت پوشش خود قرار دهد.

خبر زود هنگام تصویب این لایحه توسط کمیسیون اجتماعی در حالی از سوی یکی از اعضای کمیسیون اعلام شده است که هفته گذشته نیز عضو دیگری از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همین خبر را اعلام کرده و ساعتی پس از آن گفته‌‌هایش را تکذیب کرد.
گفتنی است بودجه کمیته امداد در لایحه بودجه سال 86 نسبت به امسال 6 میلیارد تومان افزایش داشته‌است این در حالی است که به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش مستمری افراد تحت پوشش این نهاد امکان ندارد.

از سوی دیگر، محمد حسین فشمی، معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس کمیته امداد گفته است: هم اکنون حدود 300 هزار خانوار نیازمند پشت نوبت دریافت خدمات از کمیته امداد قرار دارند که به دلیل مشکلات بودجه امکان تحت پوشش قرار دادن آنها وجود ندارد و به صورت موردی افراد را حمایت می‌کنیم.

کد خبر 15490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز