شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگران شرکت خصوصی فولاد یونان با برگزاری ۵۴ روزپیاپی اعتصاب، طولانی‌‌ترین اعتصاب را در تاریخ اتحادیه‌های تجاری این کشور رقم زده‌اند.

یونان

به گزارش پرس تی وی،  ۳۷۹ کارگر شرکت فولاد یونان پس از آن که شرکت یاد شده ۵۰ نفر از هم‌کارانشان را بدون هیچ دلیل قابل قبولی اخراج و علاوه بر آن شیفت کاری را از هشت ساعت به پنج ساعت و دست‌مزدها را تا ۴۰ درصد کاهش داد، اعتصاب کردند.

بحران مالی در یونان نه فقط نابودی بخش‌های دولتی وعمومی را موجب شده بلکه بخش‌ خصوصی را نیز تحت تاثیر قرارداده است.

این اعتصاب‎ درحالی برگزار شده است که اعتصاب‌کنندگان علاوه بر فشارهای اعمال شده از سوی این شرکت با سرمای کشنده منطقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

در همین حال دانش آموزانی که به دیدار اعتصاب کنندگان می‌آیند برای‌ آنان غذا می‌آورند. از سوی دیگر برخی از نمایندگان اتحادیه‌های کارگری در سراسر کشور نیز در دیدار با آن‌ها حمایت خود را از این اعتصاب اعلام می‌کنند.

شرکت فولاد یونان که در سال ۱۹۵۳ تاسیس شد، همواره یک شرکت خصوصی بوده است.

بدهی عمومی یونان معادل ۱۶۲ درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. بحران بدهی یونان به تهدیدی علیه سراسر منطقه یورو تبدیل شده است.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در ازای اتخاذ تدابیر خاص ریاضتی از سوی آتن از جمله کاهش حقوق کارمندان در بخش دولتی و مستمری‌بگیران، افزایش مالیات‌ها و بازنگری در نظام بازنشستگی، دو بسته کمکی در اختیار یونان قرار دادند.

این درحالی است که دولت موقت جدید به رهبری لوکاس پاپادموس باید به منظور جلوگیری از ورشکستگی و ادامه حضور کشور در اتحادیه اروپا، در مدت سه ماه یک قرارداد نجات اقتصادی دیگر را تصویب کند.

کد خبر 154824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز