همشهری‌آنلاین: اآیت الله علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «نمی‌خواهم بگویم اصولگرایان بدنام شده‌اند، اما اعتماد مردم از جریان‌ها قطع شده است».

علم الهدی

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد مردمی بزرگداشت سالروز 9 دی ماه 1388 افزود: 9 دی ماه 1388، زلزله‌ای بود که همه جناح‌های سیاسی را لرزاند و علاوه بر رسوا نمودن جریان فتنه، مردم را از جریان اصولگرا نیز ناامید کرد

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: یکی از ابعاد 9 دی ماه، این بود که مسئله فتنه را خاتمه داد، عوامل و جریان‌های وابسته به فتنه را رسوا کرد و جریان‌های ساکت در مقابله با فتنه را از چشم مردم انداخت. اما این موضوع تنها یک اثر 9 دی ماه بود. باید بدانیم که 9 دی زلزله‌ای بود که تنها یک گوشه زلزله فتنه را گرفت. گوشه دیگر زلزله، خود ما را گرفت و این طرف قضیه را هم گرفت.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه همه توجه ما به این‌سو رفته که زلزله 9 دی اصلاح‌طلبان و نیز جریان‌های ضدارزشی و وابسته به خارج و ضدانقلاب را قلع و قمع کرد و عوامل فتنه را هم ساقط نمود افزود: زلزله 9 دی ماه، تمام امید و اعتماد نیروهای متدین و بچه‌های حزب‌اللهی و جریان حزب‌الله را از جریان‌های سیاسی قطع کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اعتقاد به اینکه جریان اصولگرایان بعد از 9 دی همه نفوذشان را از دست دادند، گفت: بعد از 9 دی ماه، نه عناصر و لیدرهایشان و نه خود جریانشان دیگر نفوذ سابق را در میان مردم ندارند. جریان اصولگرایی موقعیتی را که قبل از 9 دی داشت بعد از 9 دی ندارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «نمی‌خواهم بگویم اصولگرایان بدنام شده‌اند اما اعتماد مردم از جریان‌ها قطع شده است»، گفت: این موضوع به خاطر این است که مردم دیدند رهبری تنها وارد میدان شده‌اند. جریان‌های سیاسی را برای این موضوع می‌خواهیم که در عرصه مبارزه و مقابله وارد میدان بشوند، اگر اینطور نباشد جریان سیاسی می‌خواهیم چه کار!؟

وی تاکید کرد: جریان‌های سیاسی برای دو کار انسجام نیروها و جنگ سیاسی در عرصه‌های سیاسی و دفاع باید فعال باشند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «بدانید ظلم بدتری که در کهریزک و کوی دانشگاه شده، ظلم به نظام است»، افزود: عوامل فتنه به نظام ظلم کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مردم از جریان‌های سیاسی بریده‌اند و 9 دی زلزله در هر دو طرف انداخت گفت: جریان‌های ارزشی و اصولگرا بعد از 9 دی موقعیت خود را در میان مردم از دست دادند و مردم به این‌ها امید و اعتماد ندارند.

به گزارش ایسنا، عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای ستاد مردمی برزگداشت سالروز حماسه 9 دی ماه 1388، گفت: مردمِ سرخورده از جریان‌های سیاسی را سرجمع کنید. ستاد باید وسیله‌ای شود تا نیروهای سرخورده‌ای را که از جریان‌ها بردیدند، سرجمع کند و حداقل نقش انسجام را انجام دهد. 

1

  • 9 دی ماه 1388زلزله‌ای بود که همه جناح‌های سیاسی را لرزاند و علاوه بر رسوا نمودن جریان فتنه، مردم را از جریان اصولگرا نیز ناامید کرد.

2

  • یکی از ابعاد 9 دی ماه، این بود که مسئله فتنه را خاتمه داد، عوامل و جریان‌های وابسته به فتنه را رسوا کرد و جریان‌های ساکت در مقابله با فتنه را از چشم مردم انداخت.

3

  • 9 دی زلزله‌ای بود که تنها یک گوشه زلزله فتنه را گرفت. گوشه دیگر زلزله، خود ما را گرفت و این طرف قضیه را هم گرفت.

4

  • زلزله 9 دی ماه، تمام امید و اعتماد نیروهای متدین و بچه‌های حزب‌اللهی و جریان حزب‌الله را از جریان‌های سیاسی قطع کرد.

5

  • جریان اصولگرایان بعد از 9 دی همه نفوذشان را از دست دادند. بعد از 9 دی ماه، نه عناصر و لیدرهایشان و نه خود جریانشان دیگر نفوذ سابق را در میان مردم ندارند. جریان اصولگرایی موقعیتی را که قبل از 9 دی داشت بعد از 9 دی ندارد.

6

  • «نمی‌خواهم بگویم اصولگرایان بدنام شده‌اند اما اعتماد مردم از جریان‌ها قطع شده است.

7

  • بدانید ظلم بدتری که در کهریزک و کوی دانشگاه شده، ظلم به نظام است.

8

  • عوامل فتنه به نظام ظلم کردند.

9

  • جریان‌های ارزشی و اصولگرا بعد از 9 دی موقعیت خود را در میان مردم از دست دادند و مردم به این‌ها امید و اعتماد ندارند.

 

کد خبر 154353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز