همشهری آنلاین: ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه سومین سالگرد این روز به یادماندنی، تصریح کرد:حماسه جاودان نهم دی؛ حماسه نسل سومی‌های انقلاب بود که به عنوان فتح‌الفتوح ملت مبارز و شجاع ایران بر تارک درخشان افتخارات ملی ایران تلألؤ می‌کند.

رسا نوشت: ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرا رسیدن سومین سالگرد حماسه ماندگار و مردمی نهم دی "روز بصیرت و میثاق امت با امامت" ؛  با صدور بیانیه‌ای ضمن بزرگداشت یوم‌الله بزرگ 9 دی و تبریک به بصیرت دینی و سیاسی ملت مسلمان ایران، "نهم دی" ؛ را نه بزرگ ملت ایران اسلامی  به جریانات فتنه‌گر برانداز  دانست و آن حماسه  را ضامن بقا و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد.

در این بیانیه آمده است:

به درستی که هدف اصلی و اساسی در جریان فتنۀ 88 ، فروپاشی از درون و براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ اما پیام رسای حماسۀ عظیم نهم دی این بود که امکان براندازی نرم و فروپاشی از درون نظام وجود ندارد ؛ همچنانی که پیام رسای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی این بود که امکان براندازی سخت از طریق حملات نظامی و خشونت وجود ندارد.

حماسۀ نهم دی به عنوان قله افتخارات مقاومت و ایستادگی ملت در هشت ماه جنگ نرم و عملیات روانی دشمن و به عنوان نقطه عطفی در راستای نمایش اتحاد و انسجام ملی ایرانیان حول محور ولایت در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حماسه 9 دی؛ قیام عاشورائیان علیه عاشورا ستیزان بود. قیام مردمی 9 دی روز رسوایی فتنه‌گران عاشورا ستیز بود.

حماسه جاودان نهم دی؛ حماسه نسل سومی‌های انقلاب بود که به عنوان فتح‌الفتوح ملت مبارز و شجاع ایران بر تارک درخشان افتخارات ملی ایران تلألؤ می‌کند.

"نهم دی" ؛ روز تجدید میثاق امت با امامت و نمایش همدلی و همبستگی ملی ایرانیان و اعلام بیعت مجدد با مقام عظمای ولایت بود.

"نهم دی" ؛ کربلای خواص و غدیر عوام بابصیرت بود که هنوز در جای جای آن حماسه بینش سیاسی و بصیرت دینی ملت مبارز ایران موج می‌زند.

این حماسه تاریخی و ماندگار به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) "یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی" ، " حرکتی برخاسته از اعماق ایمان‌ها و بصیرت ملی" ، "شناخت لحظه‌ها و موقعیت‌ها و انجام عمل به موقع در آن لحظه‌ها" ، "حضور در عرصه مجاهدانه"، "حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی" ، " مردمی و خودجوش" در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

حرکتی که در آن به وضوح دست قدرت الهی نمایان بود و ابعاد گسترده و حجم عظیم این حماسه مردمی مافوق محاسبات بشری بود.

همان‌طوری که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر ناممکن بودن خلق حماسه ماندگار نهم دی با اراده‌های انسانی صّحه گذاشتند و فرمودند: «دست خدای متعال، روح ولایت و روح حسین بن علی (علیه‌السلام) در لحظه، لحظه آن حماسه ماندگار دیده می‌شد.»

حضور بارز و فعال جوانان و نوجوانان به عنوان نمایندگان نسل سوم انقلاب اسلامی در خلق حماسه نهم دی، آن حماسه را بی‌بدیل و ماندگار کرد و نشان داد در دهه چهارم از حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در مقابله با جنگ نرم و چالش‌های پیچیده دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی؛ نظام جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌های عظیم اجتماعی و پایگاه‌های رفیع مردمی، از همان شور و حرارت و احساس هشت سال جنگ تحمیلی و سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی برخوردار است.

واقعیت این است که دشمن و جریان فتنه از مردم در نهم دی سیلی محکم خورد و از خرداد سال 1389، راهبرد خود را تغییر داد. راهبرد تحریم و فشار اقتصادی به مردم برای انتقام از حماسه‌سازان نهم دی است. تحریم و فشار اقتصادی برای خسته کردن مردم است. خسته کردن مردمی که نفس دشمن را در نهم دی گرفتند. به طور قطع، مردم ایران به راهبرد جدید دشمن و جریان فتنه، ضربه‌ای محکم‌تر از نهم دی در انتخابات سال آینده خواهند زد.

اکنون انتخابات جدیدی در پیش رو است. در انتخابات 1392 سیاست آمریکا باز تولید جریان فتنه است. نظام سلطه می‌خواهد قبل از انتخابات مسئولان کشور را دچار اشتباه محاسباتی کند تا از طریق تعامل و مذاکره اهداف خودش را که قطعا تسلیم و عقب‌نشینی نظام جمهوری اسلامی تحمیل نماید.

ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این بیانیه ضمن تجدید احترام به مقام شامخ شهدای بصیرت و با توجه به پیچیده‌تر شدن توطئه‌ها و فتنه دشمنان انقلاب اسلامی علیه مردم و نظام ، بیان می‌کند همچنان که ملت ایران، توانست جنگ تحمیلی هشت ساله را در یک شرایط کاملا نابرابر به فرصت تبدیل کند و بساط فتنه سیاسی پیچیده 88  را با  حماسه 9 دی برچیند، بطور قطع با حماسه دیگر، جنگ اقتصادی را با استفاده از شعار سال به "انقلاب و دگرگونی اقتصادی" تبدیل خواهد نمود. و با انتخاباتی پرشور در خرداد سال 1392، همه محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت و با تبعیت از ولایت فقیه به عنوان فصل‌الخطاب، در راستای حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای سترگ آن کوشیده و با حفظ وحدت و انسجام خود همه نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 195792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز