همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، این روز را قیام مردم بصیر ایران دانست و گفت: اگر ما ارزش‌ها و اصالت‌های خود را حفظ کنیم ابرقدرت‌ها نمی‌توانند بر ما مسلط شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین که در همایش قدرت نرم در پرتو بصیرت، ولایت مداری و روح عاشورایی سخن می‌گفت، اظهار داشت: 9 دی روز قیام مردمی ملت بصیر ما علیه فتنه گران عاشورا ستیز بود.

وی با طرح این سوال که این عاشورا ستیزی از کجا آمده است، گفت: هر موجودی در عالم حیات و تکامل آن با خطرات و آفت‌ها و آسیب‌هایی مواجه است و هر اندازه که ارزش و اهمیت آن بیشتر می‌شود خطرات و آسیب‌ها نیز جدی‌تر می‌شوند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این که انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست خاطر نشان کرد:‌ کشورمان با تهدیدهایی مواجه است که این تهدید‌ها دشمنان خارجی مستکبرین و ظالمان بین‌المللی هستند که عدالت را برنمی‌تابند و رفاه و آسایش و لذات خود را به قیمت محرومیت و درماندگی اغلب جامعه بشری تضمین می‌کنند.

نقدی تصریح کرد:‌ این خطر و تهدیدات با وجود بزرگی ظاهری آن و حجم گسترده‌اش در پیش خطرهایی که از درون این موجود ارزشمند را تهدید می‌کند کوچک است. لذا اگر ما ارزش‌ها و اصالت‌های خود را حفظ کنیم ابرقدرت‌ها با تمام دارایی‌ها و امکانات‌شان نمی‌توانند بر ما مسلط شوند.

وی خطر اصلی را خطر ایمان درون خودمان دانست و گفت: آفتی که به سراغ همه انقلاب‌ها می‌رود و به سراغ ما می‌آید، همین مساله است و انسان‌هایی که بعد از پیروزی وسوسه‌های دنیایی آنها را به سمت خودمحوری و تجمیع مال و قدرت سوق می‌دهد در این گروه قرار می‌گیرند.

نقدی ادامه داد: فتنه سال 88 از تلاقی سه جریان قاسطین، ناکثین و مارقین به وجود آمده که اینها تک به تک نیستند همه با یکدیگر هستند. در واقع از بیرون حمایت می‌شوند و سران کشورهای غربی علیه ملت ایران و ارزش‌های آن سخن گفته و با حمایت از فتنه گران سعی در آشوب داشته‌اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد:‌ یکی از ریشه‌های مشکلات کشورهای استکباری و غربی که خود آنها نیز به آن اذعان کردند اعتراض مردم ایران به عاشورا و روح شهادت طلبی است و آنها می‌دانند که در مقابل ملت ایران نمی‌توانند به تنهایی بایستند و باید ائتلاف داشته باشند.

وی در پایان یاد آور شد: اصلاحاتی که مرفهین بی‌درد بخواهند برای ملت ما آورند به درد آمریکا می‌خورد نه به درد ملت ما. لذا اگر اصلاحاتی قرار است در هر جامعه‌ای صورت گیرد باید توسط انسان‌های دلسوز و درد کشیده باشد نه افرادی که خلاف و جرم و جنایت می‌کنند. در نتیجه هر کسی که مدعی اصلاحات است باید مرز خود را با اینها مشخص کند وگرنه فتنه گر است.

نقدی گفت: مقاومت و صبر ملت ایران در فتنه 88 پاداشی در راستای بیداری اسلامی بود.

کد خبر 195840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز