گروه شهری: برنامه‌های شهرداری تهران در سالروز نهم دی اعلام شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری 9عنوان ویژه برنامه به مناسبت نهم دی خبر داد. وی گفت: به‌دلیل تقارن یوم‌الله نهم‌دی و اربعین حسینی برنامه‌ای با عنوان بصیرت حسینی ویژه تجمع هیئت‌های مذهبی در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

سید محمدهادی ایازی افزود: در راستای حمایت از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و تحکیم ارزش‌های مقام معظم رهبری، همچنین گرامیداشت نقش و جایگاه ایشان در هدایت جریان مردمی نهم دی مدیریت فرهنگی شهر نسبت به برگزاری 9عنوان برنامه‌ کلی به مناسبت این روز اقدام کرده‌ است. به گفته ایازی، محورها، اهداف و برنامه‌های نهم دی مانند تمام برنامه‌های مناسبتی مجموعه شهرداری تهران با تأیید اعضای شورای‌عالی اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران به تصویب رسیده و با همکاری مناطق و سرای محلات برگزار خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اجرای برنامه بصیرت حسینی در میدان امام حسین(ع) افزود: با توجه به نقش پیام کربلا و عاشورا در شناخت حق و باطل، مدیریت فرهنگی شهر از تأثیر قیام امام حسین(ع) بر اذهان بیدار و آگاه جامعه برای نکوداشت یوم‌الله نهم‌دی بهره‌گرفته است. به‌دلیل تقارن این روز با چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش برنامه‌ای تحت عنوان بصیرت حسینی ویژه تجمع هیئت‌های مذهبی شهر تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، این برنامه روز اربعین ساعت 10صبح با حضور شهروندان و هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا در میدان امام‌حسین (ع) آغاز می‌شود و تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت. برنامه بصیرت حسینی با اقامه نماز ظهر به‌کار خود خاتمه می‌دهد. به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اجرای مراسم سنتی عزاداری، مداحی، سخنرانی، برگزاری نمایشگاه مفهومی در پیاده‌راه شهدا (حدفاصل میدان امام حسین(ع) و میدان شهدا) همچنین عزاداری گروه‌های دمام‌زنی مهم‌ترین برنامه‌های این روز خواهد بود.
ایازی در بخش دیگر سخنان خود از تولید و تکثیر نسخه سوم نرم‌افزار روز بصیرت خبر داد و افزود: نسخه سوم روز بصیرت نخستین و جامع‌ترین نرم‌افزار ویژه حماسه نهم دی نیز به همت مدیریت فرهنگی شهر تولید و تکثیر خواهد شد.

همچنین فضا‌سازی سیمای بصری شهر با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتشار کتاب همشهری با رویکرد تبیینی حماسه نهم دی، نمایشگاه عکس هشت سال دفاع‌مقدس و مقاومت اسلامی در هشت مرکز فرهنگی، شب شعر بصیرت در پنج مرکز فرهنگی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و انتشار ویژه‌نامه روزنامه و مجله‌های همشهری با رویکرد محتوایی و تبیین اهداف و آرمان‌های حماسه نهم دی از دیگر برنامه‌های مناسبتی نهم دی به شمار می‌رود.سخنگوی شهرداری تهران گفت: علاوه بر این، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز نسبت به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت یوم‌الله نهم دی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 195815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز