یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد زیادی از سوری‌ها به ‌منظور حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهوری کشورشان در آنکارا تظاهرات کرده‌اند.

سوریه

این راه‌پیمایی روز شنبه (۱۷ دسامبر، ۲۶ آذر) در مقابل سفارت سوریه در آنکارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که هم زمان با گوش دادن به سرود ملی سوریه در حال تکان دادن تصاویر بشار اسد بودند، تاکید کردند که اجازه نمی‌دهند سوریه قربانی توطئه بیگانگان شود.

در همین حال، شماری از سوری‌های مخالف دولت اسد نیز با تجمع در این محل، درصدد مقابله با طرف‌داران رئیس جمهوری سوریه بودند.

این اقدام سبب اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه از سوی نیروهای امنیتی ترکیه برای ممانعت از بروز درگیری بین این دو گروه شد. در حال حاضر گزارشی از احتمال بروز درگیری در این منطقه در اختیار نیست.

سوریه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامی ‌و تظاهرات، هم در حمایت و هم علیه بشار اسد رئیس جمهور این کشور بوده است.

صدها تن از جمله اعضای نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.

مخالفان سوریه و کشورهای غربی، نیروهای امنیتی را به کشتار غیرنظامیان متهم می ‌کنند اما دمشق خرابکاران و گروه‌ های تروریستی مسلح را عامل اصلی این کشتارها می ‌داند و معتقد است که این ناآرامی ‌ها از سوی کشورهای غربی هدایت می‌شوند.

سوریه که معتقد است نا آرامی های این کشور از خارج هدایت می ‌شود، به نیروهای امنیتی دستور داده تا به غیرنظامیان آسیبی وارد نکنند.

اعضای گروه‌های مخالف دولت سوریه در مصاحبه‌های‌ خود با رسانه‌های خبری رژیم اسرائیل طی ماه‌های گذشته به وضوح از دیدگاه‌شان برای آینده سوریه و علاقمندی‌ به برقراری روابط با تل‌آویو خبر داده‌اند.

اعتراف‌های تعدادی از شورشیان سوریه درباره طرح‌های خود با حمایت عناصر خارجی برای انجام عملیات مسلحانه، کشتار مردم عادی و همچنین نیروهای امنیتی نشان می‌دهد، تحولات اخیر در سوریه بخشی از تلاش‌‌ها برای ایجاد ناآرامی در این کشور با هدف براندازی دولت کنونی و جایگزینی آن با رژیمی تحت حمایت آمریکاست.

کد خبر 154208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز