همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با رد بین‌المللی شدن مساله‌ سوریه، حل و فصل مسائل سوریه در چارچوب کشورهای اسلامی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی درخصوص تحولات سوریه با سخنان اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل این سازمان در جده عربستان آغاز شد.

در این نشست که ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه نیز در آن حضور دارد، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با ابراز تاسف شدید از ادامه خشونت‌ها در سوریه عنوان داشت: سازمان همکاری‌های اسلامی از اجرای انتخابات آزاد و اجرای اصلاحات در سوریه حمایت می‌کند و حمایت از غیر نظامیان و حفاظت از حقوق بشر در این کشور را خواهان است.

وی با تاکید بر اجرای فوری اصلاحات در سوریه عنوان داشت: وضعیت سوریه باید از لحاظ سیاسی حل و فصل شود و خشونت‌ها در این کشور هر چه زودتر باید پایان یابد.

احسان اوغلو در ادامه عنوان داشت: ما خواستار این هستیم که مساله‌ سوریه از طریق توقف خشونت‌ها و ‌آغاز گفت‌وگوهای ملی میان همه سوری‌ها حل و فصل شود.

وی در ادامه افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی پیشتر برخی اقدامات صورت گرفته در سوریه از جمله حمله به تعدادی از سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک در این کشور را محکوم کرده بود و مقرر شد که یک هیات از این سازمان از سوریه دیدار کند اما متاسفانه این امر محقق نشده است.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی هم‌چنین عنوان داشت: مشکلات سوریه نباید بین‌المللی شود و ما خواستار آن هستیم که این مسائل در چارچوب کشورهای اسلامی حل و فصل گردد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بازگشت امنیت و برآورده شدن خواسته‌های ملت سوریه عنوان داشت: سازمان همکاری‌ اسلامی با هر نوع دخالت نظامی در سوریه مخالف است و از وحدت ملت سوریه حمایت می‌کند.

این جلسه هم اکنون در جده با سخنرانی وزرای امور خارجه‌ی کشورهای عضو و روسای هیات‌های شرکت کننده در نشست مذکور ادامه دارد اما ادامه جلسه پوشش رسانه‌ای ندارد.

کد خبر 152685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز