همشهری آنلاین: دومینیک دوویلپن نخست وزیر پیشین فرانسه روز دوشنبه بطور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

اعلام نامزدی دومینیک دوویلپن برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی یورونیوز، دومینیک دوویپلن نخست وزیر و وزیر امورخارجه پیشین فرانسه بطور رسمی وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند که حضور دوویلپن در انتخابات سال دو هزار و دوازده می‌تواند موجب کاهش چشمگیر آرای نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری این کشور شود.

نیکلا سارکوزی و دومینیک دو ویلپن رقبای قدیمی برای یکدیگر شناخته می‌شوند و حضور این دو در انتخابات سال آینده می‌تواند تنش میان احزاب فرانسوی را افزایش دهد.

اختلاف‌های عمیق میان سارکوزی و دوویلپن از زمانی به اوج خود رسید که رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر سابق این کشور را به اتهام فروش غیرقانونی سلاح به تایوان به میز محاکمه کشاند.

همچنین دومینیک دوویپلن متهم بود که در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری دوره گذشته تلاش کرده است تا با تخریب چهره نیکلا سارکوزی، جدی‌ترین رقیب انتخاباتی خود وی را بدنام کند.

بنابراین گزارش، دادگاه پاریس ماه سپتامبر دومینیک دوویلپن را از اتهام‌های وارد شده مبنی بر تلاش برای تخریب چهره سارکوزی و سایر اتهام های دیگر مبری شناخت.

سارکوزی و دوویلپن سال‌های گذشته رقبای جدی برای تصاحب کرسی ژاک شیراک، رئیس جمهوری سابق فرانسه بودند. دوویلپن پیش از این اعلام کرده بود که در صورت تبرئه شدن از این اتهام ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه در سال 2012 میلادی با سارکوزی رقابت خواهد کرد.

کد خبر 153639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز