همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه دانمارک بر لزوم ادامه مذاکره با ایران درباره موضوع هسته‌ای تاکید کرد و گفت که دانمارک همسو با کشورهای چین و روسیه با دنبال کردن گزینه نظامی احتمالی علیه ایران مخالف است.

وزیر امور خارجه دانمارک بر لزوم ادامه مذاکره با ایران درباره موضوع هسته‌ای تاکید کرد و گفت که دانمارک همسو با کشورهای چین و روسیه با دنبال کردن گزینه نظامی احتمالی علیه ایران مخالف است.

به گزارش ایلنا، «ویلی سوندال» در گفتگو با روزنامه «عکاظ» چاپ عربستان سعودی در پاسخ به سوالی درخصوص موضوع هسته ایران تصریح کرد که دانمارک از گفتگوی کشورهای گروه ۵+۱ با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کشورش گزینه نظامی علیه ایران را تایید نمی‌کند، گفت که روسیه و چین نیز با چنین تحرکاتی موافق نیستند زیرا ما را به بن بست می‌کشاند.

سوندال درباره عواقب خطرناک هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه ایران هشدار داد و گفت: اتحادیه اروپایی همچنان درقبال برنامه هسته‌ای ایران به گزینه مذاکره و تحریم بیشتر و همسویی با آژانس بین المللی انرژی اتمی متعهد است.

وزیر امور خارجه دانمارک همچنین بدون توجه به همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و تاکید آژانس بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران از مقاصد صلح آمیز، گفت: از ایران می‌خواهیم که همکاری تازه و پیوسته‌ای با جامعه جهانی داشته باشد و واقعیت برنامه هسته‌‌ای خود را اعلام نماید.

کد خبر 153567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز