همشهری آنلاین: وزارت کشاورزی ترکیه اعلام کرد که مسئولان بهداشتی در حال آزمایش چهار کودک در یک دهکده در جنوب‌شرق این کشور از لحاظ ابتلا به آنفلوانزای پرندگان هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه عثمان بنگی، سخنگوی وزارت کشاورزی ترکیه، جمعه 9 فوریه   (20 بهمن) گفت نمونه‌های خون سه پسر و یک دختر،  18 ماهه تا 6 ساله، اهل روستای باگازکوی که قبلا شیوع بیماری در طیور آن گزارش شده بود، برای بررسی به آنکارا فرستاده شده تا معلوم شود آیا آنها مبتلا به آنفلوانزای معمولی هستند یا ویروس آنفلوآنزای پرندگان به آنها سرایت کرده است.

مقامات ترکیه پنج‌شنبه این هفته از شناسایی آنفلوآنزای پرندگان در میان طیور در دهکده بوگازوکی در ایالت عمدتا کردنشین باتمان خبر دادند[سابقه موضوع]، اما کارشناسان هنور در حال بررسی هستند که آیا عامل بیماری ویروس بسیار آسیب‌رسان H5N1 است یا نه.

هالوک ایمگا،فرماندار ایالت باتمان گفت که این چهار کودک در وضعیت خوبی هستند و این آزمایش‌ها به عنوان اقدامی احتیاطی انجام شده است.

وزارت کشاورزی ترکیه یک برنامه ملی برای انجام اقداماتی در جهت پیشگیری از گسترش احتمالی ویروس پس از کشف بیماری در روستای باتمان آغاز شده و هشدارها به مردم در مورد عدم نگهداری طیور درون خانه‌‌ها تجدید شده است. 

شیوع ویروس H5N1 عامل آنفلوآنزای مرگبار طیور سال گذشته در ترکیه به معدوم شدن 2.5 میلیون پرنده در سراسر ترکیه و مرگ چهار نوجوان در ایالت شرقی دوگوبیازیت این کشور  انجامید.

کد خبر 15344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز