شکست پرسپولیس در شهرآورد هفتادوسوم قابل پیش‌بینی بود؛ درست مثل پایان دوران استیلی. رویانیان در هفته‌های گذشته با وجود انتقادات شدید هواداران ترجیح داده بود که از سرمربی جوان پرسپولیس حمایت کند.

استیلی

شاید هم مدیرعامل جدید باشگاه در غیاب گزینه‌های دلخواهش چاره‌ای جز ادامه کار با استیلی نداشت. شکست سنگین 3 بر صفر جمعه اما دیگر هیچ راهی برای ادامه کار استیلی باقی نگذاشت. او بلافاصله پس از پایان بازی در برابر دوربین حاضر شد و با عذرخواهی چندباره از هواداران، استعفایش را اعلام کرد. رویانیان هم که گفته بود این بار استعفای استیلی را می‌پذیرد، دقایقی بعد جدایی سرمربی تیمش را تأیید کرد.

او همچنین اضافه کرد که سرمربیگری پرسپولیس برای استیلی زود بود و می‌دانسته که پرسپولیس در این بازی هیچ بختی برای شکست رقیب سنتی‌اش ندارد. این آخرین ضربه به مردی بود که در 16‌هفته‌ای که از لیگ یازدهم گذشته، سیبل اصلی انتقادات بود و عملکرد ضعیف این فصل پرسپولیس بیش از همه به پای او نوشته شد.

اما سهم استیلی در این ناکامی واقعا چقدر است؟ بررسی آنچه در این 4 ماه بر این مربی گذشت، می‌تواند پاسخ این سؤال را روشن کند. استیلی شاید نخستین مربی‌ای باشد که از نخستین بازی فصل با فریادهای اعتراض‌آمیز هواداران روبه‌رو شد و آنها نام سرمربی قبلی، علی دایی را فریاد می‌زدند. کوچینگ تیم در این شرایط برای یک مربی کم‌تجربه کار بسیار دشواری بود. از طرف دیگر بازیکنانی که همیشه به حمایت هواداران عادت داشتند، مجبور بودند در شرایطی غیرعادی و پراضطراب بازی کنند.

استیلی بیش از آنکه چوب ضعف فنی‌‌اش را بخورد، قربانی اتفاقاتی شد که در خارج از زمین فوتبال افتاد و ماجرای رسیدن او به نیمکت پرسپولیس هم این حساسیت را تشدید کرد وگرنه همه می‌دانند که او قهرمان لیگ را تحویل نگرفته بود و این همان تیمی بود که در لیگ دهم رکورد عجیب 5 باخت متوالی را ثبت کرد.

نگاهی به فهرست بازیکنان پرسپولیس هم ضعف‌های عمده این تیم را آشکار می‌کند و استیلی یا هر مربی دیگری نمی‌تواند با این بازیکنان معجزه کند. در بازی روز جمعه یک بار دیگر ضعف دروازه‌بان مشخص شد و گل دوم هدیه‌ای از طرف حقیقی به استقلال بود که پرسپولیس را از زدن گل تساوی کاملا ناامید کرد.خط دفاع پرسپولیس مثل فصل قبل پراشتباه و آسیب‌پذیر است و امتحان کردن ترکیب‌های مختلف هم بی‌فایده بود و در نهایت جای خالی یک بازیکن گلزن در بازی جمعه یک بار دیگر به چشم آمد و سرمربی بعدی هم بعید است با موجودی فعلی بتواند به این مشکل پایان دهد.

قربانی بعدی کیست؟

به هر حال استیلی رفت ولی بحران پرسپولیس هنوز پابرجاست و امید هواداران برای نجات تیم محبوب‌شان به رویانیان است.
زمان کمی از ورود مدیرعامل جدید پرسپولیس می‌گذرد و او را نمی‌توان مقصر دانست، همانطور که خودش هم در بیانیه‌‌اش ناکامی را به گردن مدیریت قبلی انداخت؛ «در فصل نقل و انتقالات تیم بد بسته شد و حواشی فراوانی دامن پرسپولیس را گرفت.

حمید استیلی اگر‌چه از فوتبالیست‌های بزرگ ما به شمار می‌رفت اما سرمربیگری پرسپولیس برای او زود بود و یکی از عوامل ناکامی تیم همین انتصاب در اول فصل برای هدایت پرسپولیس قلمداد می‌شود.» رویانیان اما باید بداند که از این به‌بعد توپ در زمین اوست و هواداران درصورت ادامه ناکامی‌ها با سرمربی جدید، او را بازخواست می‌کنند. شاید قربانی بعدی پرسپولیس خود او باشد؛ باشگاه پرطرفداری که در سال‌های اخیر قربانی تصمیمات اشتباه مدیریتی شده و تنها مقصر دانستن استیلی برای شرایط بد فعلی بی‌انصافی است.

کد خبر 153397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز