سرانجام حمید استیلی متقاعد شد که از نیمکت پرسپولیس کناره‌گیری کند؛ نیمکتی که سال‌ها تلاش کرد تا آن را به‌دست بیاورد.

فوتبال

هفتاد و سومین شهرآورد تهران در ورزشگاه آزادی برگزار شد و یک جمعه‌ تلخ برای سرخ‌پوشان تهرانی رقم خورد. قبل از این دیدار مشخص بود که پرسپولیس در غیاب 7 بازیکن خود کار بسیار سختی در پیش دارد ولی شکست با اختلاف 3‌گل برای خیلی‌ها قابل تصور نبود. استقلال این دیدار را با قاطعیت برد تا رکورد موفقیت‌های پرویز مظلومی در شهرآورد ادامه داشته باشد و کادر مدیریتی پرسپولیس وارد مرحله تازه‌ای از بحران شود.

نیمه اول این دیدار در شرایطی به پایان رسید که هر دو تیم در ابتدا تلاش برای ارائه بازی محافظه‌کارانه داشتند. استقلال اما در اواسط نیمه اول فشار زیادی روی دروازه حریف آورد و فرهاد مجیدی، آرش برهانی و میلاد میداوودی 3 فرصت ایده‌آل گلزنی را از دست دادند که در این میان ضربه برهانی در دقیقه 36 به تیر عمودی دروازه پرسپولیس برخورد کرد. این سه بازیکن فشار زیادی روی خط دفاع پرسپولیس وارد می‌کردند ولی در طرف مقابل پرسپولیس قدرت چندانی برای هجوم به دروازه استقلال نداشت و همه امیدها در این تیم به علی کریمی ختم می‌شد.

عکس از وب سایت رسمی باشگاه استقلال

کریمی در دقیقه 40 با نفوذ به محوطه جریمه استقلال با یک پاس دقیق مهرداد اولادی را صاحب موقعیت کرد که شوت محکم این بازیکن با اختلافی کم از کنار دروازه استقلال بیرون رفت و این جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس بود. در ضمن در دقیقه ۳۳ درحالی‌که کاپیتان استقلال در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ بود تعادلش را از دست داد ولی داور (هدایت ممبینی) اعتقادی به پنالتی نداشت. نکته قابل توجه در نیمه اول جنگ هافبک‌های دو تیم بود که به‌صورت پایاپای ادامه داشت. با این حال موقعیت‌های جدی استقلال در نیمه اول بیشتر از پرسپولیس بود.

نیمه دوم هم در شرایطی آغاز شد که باز هم دو تیم قصد محک زدن یکدیگر را داشته و خبری از بازی تهاجمی نبود. در دقیقه 62 بود که نخستین موقعیت جدی نیمه دوم توسط حرکت دیدنی کریمی خلق شد، او در محوطه جریمه استقلال میثم حسینی را از پیش رو برداشت ولی ضربه کاپیتان پرسپولیس از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.

در همین دقایق بود که پرویز مظلومی نخستین تعویض را انجام داد و اسماعیل شریفات را جایگزین میداوودی کرد. شریفات در دقیقه 69 و 70 می‌توانست برای استقلال گلزنی کند ولی ضربات او راهی اوت شد. بازی همچنان از سوی هر دو تیم متعادل دنبال می‌شد که پرسپولیس در دقیقه 80 صاحب ضربه ایستگاهی شد ولی ضربه کریمی را رحمتی برگشت داد. بازی در 10 دقیقه پایانی بسیار حساس و نفسگیر دنبال شد و در نهایت نتیجه تلاش دو تیم در 90 دقیقه به تساوی بدون گل انجامید.

پرسپولیس در نیمه دوم نمایش بهتری داشت در ضمن خط هافبک استقلال درخشش بازی‌های قبلی را نداشت و مجتبی جباری هم توسط خط هافبک پرسپولیس به‌خوبی مهار شده بود. نکته جالب در این دیدار دوندگی بیش از حد بازیکنان دو تیم بود اگر چه حساسیت‌های مسابقه هم باعث می‌‌شد تا آنها بی‌محابا به دروازه یکدیگر حمله نکنند.

برد در وقت اضافه

هنوز 5 دقیقه از شروع وقت‌های اضافه نگذشته بود که استقلال گل اول را به‌ثمر رساند. در این لحظه مهدی امیرآبادی با نفوذ به پشت محوطه جریمه پرسپولیس باز هم در نقش پاسور شهرآورد ظاهر شد و توپ را با ضربه نرم روی‌پا، پشت مدافعان پرسپولیس انداخت. در این لحظه جباری که در 90 دقیقه پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده بود، از بین مدافعان پرسپولیس عبور کرد و با تک‌ضربه‌ای دیدنی گل اول را به‌ثمر رساند.

این اما پایان کار نبود چرا که دقایقی بعد از این گل، استقلال صاحب ضربه پنالتی شد. اشتباه علیرضا حقیقی در دفع توپ، مجیدی را در موقعیت گل قرار داد ولی کاپیتان استقلال توسط ممدوتال سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. جباری هم پشت ضربه ایستاد و در دقیقه 99 پنالتی را تبدیل به گل کرد تا استقلال 2 بر صفر از حریف خود پیش بیفتد. در این لحظات تماشاگران پرسپولیس در حال ترک ورزشگاه بودند.

در ضمن دیدن اشک‌های میثاق معمارزاده روی نیمکت پرسپولیس هم در نوع خود جالب بود. قبل از پایان نیمه اول بود که محسن یوسفی جایگزین برهانی شد و سیف‌اللهی بازیکن جوان پرسپولیس هم جای ممدوتال به زمین آمد. بازیکنان پرسپولیس دیگر نای ایستادن در زمین را نداشتند و در دقیقه 107 بود که اسماعیل شریفات روی پاس دیدنی تیموریان با حقیقی تک‌به‌تک شد و گل سوم را زد تا پرسپولیس مقابل حریف سنتی‌اش شکست سنگینی را متحمل شود.

 

کد خبر 153322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز