دور جدید تمرینات استقلال از 1 دی آغاز خواهد شد تا آبی‌پوشان تهرانی برای دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی و نیم فصل دوم لیگ برتر آماده شوند.

فوتبال

استقلالی‌ها در حالی استارت خواهند زد که دیگر خبری از فرهاد مجیدی نیست و بازیکنانی مثل میلاد میداوودی، مهدی امیرآبادی و خسرو حیدری هم به‌دلیل مصدومیت شرایط تمرین ندارند. جی‌لوید ساموئل مدافع اهل ترینیداد و توباگو هم قرار است از امروز با استقلال تمرین کند تا از لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار بگیرد. پزشک استقلال در مورد وضعیت پزشکی این بازیکن می‌گوید: «تست پزشکی ساموئل انجام شده و تا24 ساعت آینده وضعیت او مشخص خواهد شد.»

جدایی مجیدی

مسئولان و کادر فنی استقلال همچنان به بازگشت فرهاد مجیدی بودند ولی دیروز خبر رسید که او در تست پزشکی الغرافه قطر شرکت کرده و با قراردادی 4ماهه به این تیم می‌پیوندد. حالا استقلالی‌ها به‌دنبال جایگزین مجیدی هستند و گزینه اول آنها رضا عنایتی است.او که بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود در زمان مدیریت واعظی آشتیانی از استقلال جدا شد و اختلاف‌هایی با مدیرعامل و همچنین صمد مرفاوی پیدا کرد. حالا استقلال دوباره در فکر بازگرداندن عنایتی است و این بازیکن در آستانه پوشیدن پیراهن آبی قرار دارد. در ضمن قرار است یک مهاجم از کشور لتونی هم امروز در تمرین استقلال حاضر شود.

عبدالله ویسی سرمربی صبا هم هیچ مخالفتی با جدایی عنایتی ندارد و می‌گوید:« عنایتی خودش با من حرف زد و از باشگاه استقلال هم نظری جویباری تماس گرفت. من هم به جویباری گفتم می‌توانید عنایتی را به تیم خودتان ببرید و مخالفتی ندارم. رضا یک بازیکن حرفه‌ای است که به درد ما می‌خورد ولی با توجه به جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، عنایتی می‌تواند به این تیم کمک کند و من هم می‌خواهم به استقلال که نماینده کشورم در لیگ قهرمانان آسیاست کمک کنم. آرزوی او بود که به استقلال برگردد و حالا شرایط مهیا شده است.»

ویسی در پاسخ به این سؤال که آیا باید حضور عنایتی در استقلال را قطعی بدانیم، می‌گوید: «او از نظر من آزاد است ولی باید دید هیأت‌مدیره باشگاه چه تصمیمی خواهد گرفت. ما هم برای جانشینی عنایتی چند روزی است که به محسن خلیلی فکر می‌کنیم. او یکی از گزینه‌های ماست ولی باید ببینیم شرایط فنی‌اش چطور است.»عنایتی هم در مورد آخرین وضعیتش می‌گوید:«قبل از اینکه چیزی قطعی شود نمی‌توانم حرفی بزنم چرا که مسئولان استقلال با صبا در حال مذاکره هستند.من استقلال را دوست دارم و امیدوارم حضورم در این تیم قطعی شود تا از ابتدای هفته در تمرینات شرکت کنم.»

به ایران نمی‌آیم

جاسم کرار مهاجم عراقی استقلال هم که بعد از درگیری با مجتبی جباری از این تیم کنار گذاشته شد، دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد. این در حالی است که در روزهای اخیر خبرهای متفاوتی در مورد احتمال بازگشت او به جمع آبی‌ها مطرح شد. کرار اما می‌گوید: «باشگاه می‌خواهد که به تهران برگردم تا صحبت کنیم ولی من چنین قصدی ندارم و به مدیر برنامه‌هایم گفته‌ام با مسئولان باشگاه استقلال صحبت کند. راستش را بخواهید من نمی‌خواهم به ایران برگردم. می‌خواهم در عراق بمانم و در باشگاه خودم یعنی نجف بازی کنم.»

او در پاسخ به این سؤال که چرا دوست نداری به ایران برگردی ادامه می‌دهد:«احساس می‌کنم مشکلاتی به‌وجود می‌آید که باعث ناراحتی من می‌شود و همین موضوع در فوتبالم تأثیر می‌گذارد. نمی‌دانم از مشکل داوری حرف بزنم یا مشکلات دیگر مثل مشکلی که در استقلال با آن مواجه بودم. نمونه‌اش همین که بعضی از بازیکنان استقلال به من پاس نمی‌دادند یا اتفاقاتی که به‌عنوان مثال در آخرین دیداری که به میدان رفتم رخ داد. خودتان دیدید چه اتفاقاتی افتاد و همه دیدند مجتبی جباری چه کار کرد. با این حال من نمی‌خواهم حرفی بزنم چون باشگاه استقلال برایم قابل احترام است ولی دیگر به ایران برنمی‌گردم.»

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد ولید علی بازیکن کویتی که چند هفته‌ای برای این تیم به میدان رفت هم به‌زودی در باشگاه آبی‌ها حاضر خواهد شد تا برای ادامه همکاری با استقلالی‌ها مذاکره کند. گفته می‌شود امکان دارد توافق بین این بازیکن و استقلال صورت گیرد و او در نیم فصل دوم برای این تیم به میدان برود.

کد خبر 154557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز