پیش از شروع لیگ یازدهم همه کارشناسان از استقلال به‌عنوان مدعی اصلی قهرمانی نام می‌بردند و این تیم با قهرمانی نیم فصل اول توانست انتظارات را برآورده کند.

ورزش فوتبال

استقلال با نزدیک‌ترین تعقیب کنندگانش یعنی سپاهان و نفت 6امتیاز فاصله دارد. حالا همه از خود می‌پرسند که شاگردان مظلومی می‌توانند در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرند یا اینکه تیم دیگری می‌تواند از لغزش احتمالی این تیم استفاده کرده و با جبران اشتباهات نیم فصل اول به صدر جدول برسد. این گزارش به بررسی وضعیت استقلال و سایر مدعیان قهرمانی پیش از شروع نیم فصل دوم اختصاص دارد.

استقلال بدون مجیدی

استقلال نیم فصل دوم را به احتمال زیاد بدون کاپیتان و بهترین گلزنش شروع خواهد کرد. این باشگاه از حالا تلاش برای جایگزینی مجیدی را شروع کرده و به‌دنبال یک مهاجم گلزن خارجی است. البته استقلال به قدری مهاجم آماده دارد که پتانسیل هجومی فعلی هم برای ادامه راه در لیگ کفایت می‌کند، ولی آبی‌پوشان که به حضور موفقی در لیگ قهرمانان فکر می‌کنند، برای جنگیدن در دو‌جبهه احتمالا یک مهاجم خارجی به تیم‌شان اضافه کنند. غیبت مجیدی اما با توجه به کاریزمای او نزد هواداران و بازیکنان، می‌تواند به شرایط روحی این تیم ضربه بزند؛ هر چند مظلومی این شانس را دارد که بین بازیکنان این تیم چنددستگی وجود ندارد.

سپاهان اوج می‌گیرد

در میان تعقیب‌کنندگان استقلال، سپاهان را باید جدی‌ترین رقیب این تیم در راه قهرمانی دانست. سپاهانی‌ها در شروع فصل مشکلات زیادی داشتند. تغییرات مدیریتی و جدایی بازیکنان کلیدی مثل رحمتی و عقیلی این تیم را در موقعیت ضعف قرار داده بود. از طرفی بازیکنان با لوکا اختلاف داشتند و حذف پر سر و صدای این تیم از لیگ قهرمانان ضربه بزرگی به تیم اصفهانی بود. با آمدن کرانچار اما این تیم به آرامش رسید. سپاهان با هدایت سرمربی کروات در 5 بازی اخیر به 2 برد و 3 تساوی رسید و با توجه به لغزش تیم‌های بالای جدولی توانست خودش را تا رده دوم بالا بکشد. سپاهانی‌ها حالا امیدوارند با پیروزی در نخستین بازی نیم فصل دوم مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی اختلاف‌شان را با صدرنشین به 3امتیاز کاهش دهند. باید دید کرانچار که در آزادی مقابل پرسپولیس در نخستین بازی‌‌اش به تساوی بدون گل رسید، می‌تواند استقلال پرستاره را شکست بدهد؟

پیشروی آرام نفت

نفت تهران با توجه به بحرانی که بابت انتقالش به اراک پشت سر گذاشت، در شروع فصل به‌عنوان یکی از نامزدهای سقوط مطرح بود، ولی این تیم بی‌ادعا توانست نیم‌فصل را در رده سوم به پایان ببرد و پدیده نیم فصل باشد. فرکی مربی کم‌حاشیه‌ای است و این آرامش را به تیم نفت هم منتقل کرده است. از طرفی اکثر بازیکنان این تیم برای سومین سال متوالی است که در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و هماهنگی خوبی دارند. با وجود این جمع‌کردن امتیاز در نیم فصل دوم سخت‌تر است و نفت برای حفظ جایگاه سوم هم کار سختی خواهد داشت. شاگردان فرکی درصورت کسب سهمیه آسیا شایسته تقدیر خواهند بود، ولی بعید است این تیم با وجود فاصله 6 امتیازی‌‌اش با استقلال شانسی برای قهرمانی داشته باشد.

چهره جدید تراکتورسازی

تراکتورسازی در پایان نیم فصل اول، چهارم شد که نسبت به رتبه این تیم در پایان لیگ دهم جهشی یک پله‌ای داشت، ولی انتظارات از این تیم با آمدن قلعه نویی به‌قدری بالا رفته بود که به‌نظر می‌رسید هواداران از این وضعیت راضی نیستند. با توجه به تغییرات زیادی که تراکتور در ترکیب اصلی داشت، زمان زیادی صرف هماهنگی بازیکنان این تیم شد و انتظار می‌رود این تیم در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشد. از طرفی اضافه‌شدن چند بازیکن (تا امروز حضور حدادی فر قطعی شده) این تیم را کامل‌تر می‌کند. با وجود این تراکتورسازی که در 7 امتیازی استقلال است، تجربه زیادی برای مبارزه با مدعیانی مثل استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی ندارد.

مدعیان ناامید

پرسپولیس که می‌خواهد نیم فصل دوم را با دنیزلی شروع کند، 14امتیاز با استقلال فاصله دارد و بعید است در 17 هفته بتواند این فاصله را جبران کند. ذوب آهن هم که 12 امتیاز با استقلال فاصله دارد، به‌دلیل مشکلات مالی امسال هم به احتمال زیاد در حسرت قهرمانی خواهد ماند. تیم جوان صبا هم که در رده پنجم است، تجربه و پتانسیل قهرمانی را ندارد.

کد خبر 154435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز