همشهری‌آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان مهمی در مراسم عاشورای حسینی در بیروت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را خطر واقعی برای امت اسلام برشمرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: همه ما باید به مقدسات همدیگر احترام بگذاریم زیرا هر گونه شکاف ودودستگی فقط به نفع دشمنان امت اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین باید مسئله محوری و اصلی امت اسلام باشد تصریح کرد: فتنه طایفه‌ای تنها گزینه آمریکا برای سیطره مجدد بر منطقه است.

نصرالله همچنین در خصوص اوضاع یمن هشدار داد: برخی برای تجزیه یمن و بازگرداندن فضاهای طایفه‌ای و مذهبی برای نابودی انقلاب تلاش می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره ادامه مبارزات مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه نیز گفت: در بحرین مردم همچنان به تظاهرات مسالمت آمیز با وجود تمام اقدامات سرکوبگرانه و فریبکارانه رژیم ادامه می‌دهند.

نصرالله در خصوص تحولات مصر اظهار داشت: در مصر، تحولات بزرگی رخ داده است که اسرائیل را متزلزل کرده است، هرگونه تحول مثبت در مصر به نفع امت اسلام و فلسطین است و گزینه‌های اسرائیل را متزلزل خواهد کرد و اسرائیل را در یک بن بست و ورطه تاریخی و بحران مشروعیت قرار خواهد داد.

نصرالله با بیان اینکه امیدواریم که ملت‌های عربی فریب نفاق آمریکایی را نخورند، گفت: آمریکایی‌ها شکست خورده و شکست خواهند خورد، شکست‌های آمریکا ادامه خواهد یافت.

وی افزود: شکست آمریکا در عراق یک شکست واقعی است، آمریکایی‌ها آرزوی باقی ماندن درعراق و احداث پایگاه‌های نظامی برای حضور ده‌ها ساله داشتند اما مقاومت و ایستادگی ملت عراق و گروه‌های سیاسی و هزینه‌های سنگین اشغالگران آمریکایی، گزینه عقب نشینی را بر آنها تحمیل کرد.

مهر به نقل از المنار در ادامه آورده است: نصرالله گفت: وقتی اسرائیل در لبنان و غزه شکست خورد، معنایش این بود که  اسرائیل شکست پذیر است و وقتی آمریکا در عراق شکست خورد، معنایش شکست پذیر بودن آمریکا است اما آمریکا درصدد منحرف کردن اذهان عمومی از این شکست با توطئه چینی علیه ملت‌های منطقه و ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی است، تهدیدها علیه ایران و حوادث سوریه و سناریوی ترور سعودی در واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر شکست آمریکا صورت گرفت.

وی افزود: با کمال تاسف باید بگوییم در رسانه‌های عربی هیچ خبری از عقب نشینی آمریکایی منتشر نمی‌شود که این مسئله تصادفی نیست بلکه عمدی و برنامه ریزی شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید مجدد بر حمایت این جنبش از اصلاحات در سوریه و نظام حامی مقاومت در این کشور خاطرنشان کرد غربی‌ها و متحدان عرب آنها خواهان اصلاحات نیستند بلکه درصدد روی کار آوردن نظام سازشکار وابسته به آمریکا و اسرائیل هستند.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان مهم خود در جمع پرشور عزاداران حسینی در بیروت به پیروزی ملت‌های تونس و لیبی بر دیکتاتورهای وابسته به غرب اشاره کرد و گفت: آمریکا می‌خواهد شکست تاریخی خود در عراق را از طریق ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی و ناامنی در کشورهای منطقه با هدف منحرف کردن ملتها از این شکست جبران کند. متاسفانه این ترفند آمریکا (منحرف کردن نگاه‌ها از شکست در عراق) تا حد زیادی جواب داده است و خبر عقب نشینی آمریکا از عراق در رسانه‌های عربی جایی ندارد. امروز مسئولیت نیروهای مقاومت و مجاهد در جهان اسلام و کشورهای عربی منعکس کردن این جنایت است.

موضع حزب الله در خصوص سوریه

نصرالله در خصوص سوریه گفت: موضع ما از همان روزهای نخست، واضح بود. ما با اصلاحات و در کنار نظام مانع و مقاومت و حامی گروه‌های مقاومت هستیم. ما خواهان بررسی پدیده‌های فساد و مشکلات هستیم اما برخی در سوریه خواهان اصلاحات و ثبات و امنیت و گفتگو نیستند. برخی خواهان نابودی و ویرانی سوریه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند شکست خود در عراق و شکست بسیار محتمل خود را با تغییر اوضاع سوریه به نفع اسرائیل جبران کنند.

نصرالله گفت: آنچه موسوم به شورای انتقالی سوریه است که در استانبول تشکیل شد و برخی کشورهای غربی و عربی آن را نماینده قانونی و مشروع ملت فلسطین نامیده اند، رئیسش برهان الدین غلیون است. گفته است اگر رژیم تغیر یابد ما روابط خود را با ایران و گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین به اسم حماس و حزب الله قطع خواهیم کرد. این حرفها معنایش این است که غلیون استوارنامه خود را از خارج تحویل گرفته است.

وی افزود: حتی یکی دیگر از مخالفان سوری از تجاوز به مرزهای لبنان برای جنگ با حزب الله به عنوان دشمن آمریکا و اسرائیل سخن گفته است که این هم در راستای خدمت به آمریکا و اسرائیل مطرح شده است.

نصرالله تصریح کرد: خواسته آنها اصلاحات و مبارزه با فساد و چند حزبی نیست بلکه هدف آنها، روی کار آمدن نظام خائن و سازشکار عربی است که هر چه آمریکا و اسرائیل بگویند را اجرا کنند و سرسپرده باشد.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: این حوادث بار دیگر بر حقانیت و درستی موضع ما صحه گذاشت.

نصرالله گفت: ما از اصلاحاتی که رهبری سوریه پذیرفته و ملت خواهان آن است حمایت کرده‌ایم، خواهان گفتگو و اصلاحات در سوریه هستیم و هرگونه تحریم و اقدامات تحریک آمیز را محکوم می کنیم.
کد خبر 153073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز