دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حکام نظامی مصر پیش از آغاز انتخابات روز دوشنبه 7 اذر هشدار دادند ادامه اغتشاشات و اعتراض‌ها نتایج"بسیار وخیمی"در پی خواهد داشت.

مصر

 

بنا به گزارش رویترز، سپهبد حسین طنطاوی از رای‌دهندگان خواست به جای شورش در خیابان به رای‌گیری انتخابات مجلس فکر کنند .9 روز از آغاز فصل دیگری از اعتراض‌های مردم مصر می‌گذرد، حرکتی که برخی آن را انقلاب دوم می خوانند.

انتخابات 7 آذر اولین انتخابات مصر بعد از سرنگونی حسنی مبارک است.

طنطاوی ادعا کرد که بیگانگان پشت موج اخیر اعتراض‌اند.گفته های او شبیه حرف‌های مبارک در روزهای آخر حکومتش است.مبارک اغلب هشدار می‌داد اگر رژیمش سقوط کند کشور با بحران روبه‌رو خواهد شد و تلاش می‌کرد نظم و امنیت را نتیجه وجود چنان حکومتی نشان بدهد.طنطاوی 20 سال وزیر دفاع مبارک بود.

به گزارش الجزیره ،او در سخنانی که از طریق خبرگزاری رسمی این کشور اعلام شد، گفت:"ما اجازه نخواهیم داد{کسی} برای انتخابات مشکلی درست کند.مصر در حال گذار است یا ما در عرصه سیاست، اقتصاد و اجتماع پیروز خواهیم بود یا نتایج غیر کنترل و بد خواهد بود و ما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی اتفاق بیفتد".

وقتی مبارک از قدرت کناره‌گیری کرد نظامیان قدرت را دراختیار گرفتند.اما بعد از حضور 9 ماهه‌شان در راس قدرت و ناتوانی در برقراری امنیت، ناتوانی در بهبود وضعیت اقتصادی و پیگیری نکردن اصلاحاتی که جوانان معترض به حکومت مبارک خواستار آن بودند؛ دوباره مردم مصر به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار کناره‌گیری نظامیان از قدرت هستند.

 

کد خبر 152416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز