مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

شهردار منطقه 4 با اشاره به ساخت باغ پرندگان و انجام مطالعات بوستان بانوان در کنار جنگل لویزان، از تبدیل این منطقه به قطب گردشگری و تفریحی پایتخت خبر داد.

لویزان

حسن کریمیان گفت: در شرق تهران پتانسیل بزرگی همچون جنگل لویزان را داریم که در بخش غربی آن امکاناتی از جمله هتل، رستوران، تالار، استخر، مجموعه فرهنگی و ورزشی، پیست پیاده روی، آلاچیق، مسجد و... احداث شده و با توجه به اینکه سمت شرقی جنگل از این امکانات بی‌بهره است، به این سمت حرکت کرده‌ایم.

شهردار منطقه 4 با اشاره به احداث باغ بزرگ پرندگان تهران در این منطقه خاطرنشان کرد: مجموعه تفریحی گردشگری باغ پرندگان در فضایی به وسعت 22 هکتار به‌عنوان فاز اول عملیات اجرایی پروژه بزرگ گردشگری لویزان که بالغ بر 80 هکتار است، تعریف شده است.

وی افزود: این محیط به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که از نزدیک زندگی و زیستگاه‌های پرندگان مختلف ایرانی و پرندگانی که در شرایط آب و هوایی متفاوت با ایران زندگی می‌کنند را مشاهده کنند.

به گفته کریمیان این مجموعه گردشگری در 10 بخش شامل محدوده پرندگان آبچر که با شرایط اقلیمی تهران سازگارند، محدوده پرندگان گرمسیری، پرندگان شکاری، پرندگان با محدودیت پرواز، محوطه تاکسیدرمی و... است که در طراحی آن با ایجاد برکه‌ها، آبشارها، جویبارها و انواع درختان، درختچه‌ها، گل‌ها و پیچک‌ها همراه با مسیر‌های پیاده و آلاچیق، سایبان‌ها و پیش‌بینی سایر امکانات رفاهی این مجموعه بی‌نظیر را به یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین فضاهای گردشگری کشور تبدیل خواهد کرد.

وی گفت: امیدواریم این پروژه عظیم تا پایان خرداد 91 اجرایی شود.

کریمیان ادامه داد: همچنین مقرر شده از محل پارکینگ باغ پرندگان اتوبوس‌های برقی شهروندان را وارد جنگل کنند که در این راستا هماهنگی‌هایی انجام شده است.

شهردار منطقه 4 همچنین از احداث بوستان بانوان در فضایی بالغ بر 20 هکتار در کنار باغ پرندگان خبر داد که این پروژه هنوز در مرحله مطالعات قرار دارد.

وی احداث کارخانه تبدیل زباله به انرژی در منطقه 4 را از دیگر پروژه‌های این منطقه اعلام کرد و گفت: قراردادهای مربوط به این پروژه بسته و کار آغاز شده و امیدواریم این پروژه تا آذرماه 91 به بهره‌برداری برسد.

کریمیان با اعلام اینکه 7 کیلومتر از مسیر 13.5کیلومتری بزرگراه شهید زین‌الدین از ابتدای اتوبان امام علی(ع) تا سه‌راه آزمایش به بهره‌برداری رسیده، خاطرنشان کرد: قسمت باقیمانده این پروژه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید که نقش مؤثری در کاهش ترافیک خواهد داشت.

کریمیان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: در این راستا با 700 هیئت مذهبی در منطقه جلسه داشته‌ایم تا با مشارکت، همدلی و تعامل بهتر مراسم عزاداری در این ایام در سطح منطقه بدون مشکل برگزار شود. همچنین با خادمان مساجد هم جلسه‌ای داشتیم تا در حوزه نظافت و پاکیزگی خانه خدا آنها را یاری رسانیم؛ ضمن اینکه مقرر شد لباس متحدالشکلی در اختیار خادمان مساجد قرار دهیم.

کد خبر 152378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز