مهدی چمران*: چندی پیش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران و معاونت خدمات شهری و کمیسیون عمران شورا پس از گزارش‌های مردمی در خصوص تخریب درختان در باغ قلهک به سرعت پرونده را بررسی کردند و پس از بازدیدی که از باغ قلهک داشتند متوجه شدند تعداد 310 اصله درخت قطع شده است.


نظرات کارشناسی به‌موقع صادر شد و پرونده با دستور شهردار محترم تهران به قوه قضاییه رفت و امیدواریم هرچه زودتر برخورد قانونی و جدی نسبت به این موضوع انجام شود.این در حالی است که بر اساس قانون اگر عامدانه نسبت به از بین‌بردن باغی اقدام شود باید آن باغ را به‌نفع مردم مصادره کرد؛ حتی تخریب درختان در ملک شخصی هم جرم محسوب می‌شود و فرقی ندارد تخریب‌کننده یک پیرزن باشد یا یک سفارت خارجی.

کمیسیون ماده7 در جلسه شهریور ماه خود جریمه 500میلیون تومانی برای این موضوع در نظر گرفت که صادرکردن رأی به‌موقع کمیسیون ماده7 جای تقدیر دارد و برای قطع‌کردن 310 اصله‌ درخت در باغ قلهک جریمه 500میلیونی در نظر گرفته شده است.

برخی عنوان می‌کنند این باغ بخشی از سفارت انگلیس است و بخشی از آن کشور محسوب می‌شود اما مردم کشور ما نیز نمی‌توانند آزادانه درختان خانه خود را قطع کنند. برای شورای شهر فرقی نمی‌کند پیرزنی تنها، یا سفارت انگلیس باشد، باید مطابق قانون رفتار شود و اگر عامدانه این تخریب‌ها صورت گرفته باشد باغ به نفع شهر تهران مصادره می‌شود.

ما انتظار داریم قوه قضاییه هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند؛ چرا که شواهد این پرونده روشن است. شمارش درختان باغ قلهک در سال‌های گذشته و بررسی عکس‌های هوایی می‌تواند از بین‌رفتن درختان باغ قلهک را مشخص کند. باید شهرداری تهران از طریق وزارت امورخارجه پیگیری کند تا عدم‌رعایت قوانین کشورمان توسط سفارت انگلیس رسما مورد اعتراض قرار گیرد و این اعتراض به کشور انگلیس نیز اعلام شود.

* رئیس شورای اسلامی شهر تهران

کد خبر 152183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز