گروه شهری: افزایش تعداد کارگاه‌ها و توجه بیشتر مدیران شهری موجب سرعت گرفتن 2 پروژه بزرگ شهری در غرب و جنوب تهران شده است.

پروژه

در همین ارتباط رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به تکمیل بخش جنوبی بزرگراه یادگار امام(ره)‌ تا پایان سال‌جاری، خواستار طراحی دقیق قطعات بعدی این بزرگراه شد.حمزه‌شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توقف طولانی مدت پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی(ره)، موجب شکایت و دلخوری شهروندان ساکن این محدوده شده بود، اظهار کرد: با دریافت شکایت‌های مردمی در این خصوص سال گذشته، شورای شهر و شهرداری تهران به اتفاق تصمیم گرفتند تکمیل این پروژه را در اولویت کاری خود قرار دهند.وی با اشاره به عزم مدیریت شهری برای تکمیل بزرگراه یادگار امام(ره)، پیش‌بینی کرد که به‌رغم وضعیت جوی نامساعد در ایام زمستان، بخش جنوبی این بزرگراه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شکیب عبور بخشی از بزرگراه یادگار امام(ره) از میان بافت مسکونی متراکم و ریزدانه را یکی از عوامل توقف چندین‌ساله این پروژه عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این، عملیات اجرایی ساخت این پروژه نیز، در حالی آغاز شده بود که مطالعات دقیقی درخصوص معارضان تاسیساتی پروژه انجام نشده و اعتبارات کافی نیز، برای آن منظور نشده بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران یادآور شد: با اختصاص اولویت اجرا به این پروژه از سوی مدیریت شهری در سال‌جاری، طرح مربوط به ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) توسط حوزه فنی عمرانی شهرداری بازنگری شد و با رفع کلیه معارضان ملکی این پروژه، هم‌اکنون سرعت پیشرفت کار مطلوب است. وی در ادامه تقسیم‌بندی پروژه ادامه بزرگراه یادگار به چهار پهنه کاری و پیشرفت همزمان هر چهار پهنه را ازجمله مزایای این پروژه برشمرد و افزود: علاوه بر این، طرح این پروژه به‌گونه‌ای است که دسترسی‌های محلی حفظ شده و محله‌های اطراف، از یکدیگر جدا نمی‌شوند. وی خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران نیز با توجه به اهمیت و اولویت پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام(ره)، بودجه آن را از محل بودجه نقدی شهرداری پیش‌بینی کرده است.

افزایش کارگاه‌های ساخت تونل امیرکبیر

همچنین خبرها از این حکایت دارد که کارساخت تونل امیرکبیر نیز سرعت گرفته است.به گزارش روابط عمومی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پروژه تونل امیرکبیر یک معبر‌شریانی مهم درجهت کاهش بارترافیکی یکی از پررفت‌وآمدترین مناطق تهـران (منطقه بازار) است که ساخت یک پارکینگ طبقـاتـی و مجتمـع تجـاری نیـز در‌بخـش حـدفاصـل شـرق خیـابـان هفده شهریور تا غرب خیابان شکوفه در نظر گرفته شده است.

در این باره مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرتهران اعلام کرد: متعاقب پیشرفت عملیات اجرایی پروژه احداث تونل امیرکبیر، فعالیت‌های عمرانی در 2 جبهه کاری جدید از خیابان نیکنام به خیابان درودیان آغازشد.منصور درویشی افزود: از طول 1127 متری بخش‌های مختلف تونل امیرکبیر، تاکنون 721 متر آن اجرا شده‌است.

وی در تشریح پیشرفت عملیات اجرایی در این پروژه، از اتمام عملیات سازه‌ای اصلاح بخشی از زیرگذر فعلی امیرکبیر خبرداد و گفت: این بخش از تونل امیرکبیر آماده اجرای تأسیسات و عملیات روسازی‌است.وی همچنین با اعلام اتمام عملیات حفاری در تونل جنوبی زیر مقطع عرضی خیابان 17 شهریورگفت: در تونل شمالی این بخش نیز عملیات حفاری به‌طور کامل انجام‌شده و عملیات آرماتور بندی و بتن‌ریزی کف درحال اجراست.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با قابل‌قبول توصیف‌کردن پیشـرفت عملیـات اجرایـی در تـونـل 220 متری حدفاصل شرق خیابان 17 شهریور تا غرب خیابان شکوفه، از پیشرفت 98 درصدی عملیات خاکبـرداری دراین بخش‌از پروژه خبرداد و گفت: از مجموع 344 شمع‌ستون مورد نیاز در این تونل 285 شمع‌ستون به‌طور کامل اجرا شده‌است.به گفته درویشی، علاوه ‌بر اجرای کامل دیوارمیانی و پیشرفت 85 درصدی حفاری در بخش حدفاصل غرب خیابان شکوفه تا میدان کلانتری، عملیات اجرایی در سایر بخش‌ها نیز با سرعت مناسبی ادامه‌دارد.

کد خبر 153216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز