همشهری آنلاین: امروز بیش از یکصد میلیارد دلار زخایر بانک مرکزی و علاوه بر این ذخایر ارزی صندوق توسعه ملی را داریم.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، با اعلام اینکه تحریم بانک مرکزی از سوی انگلیس تغییری در مناسبات اقتصادی ۲ کشور ایجاد نمی‌کندٰ گفت: مبادلات اقتصادی ما با این کشور در سطح بسیار پایینی قرار داشت و این طور نیست که با تحریم بانک مرکزی، ایران متضرر شود.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه برعکس تصور بسیاری، شاید ایران از این تحریم جدید منتفع هم بشود گفت: انگلیسی ها و غرب تا پیش از این نیز کاملا در مناسبات اقتصادی مانند شرایط تحریم عمل می‌کردند و اکنون چیزی تغییر نمی‌کند.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس هشتم، با اعلام این مطلب که قطع مناسبات اقتصادی بین ایران و انگلیس به زیان ایران نیست؛ بلکه ممکن است به سود ما نیز باشد، افزود: ولی از نظر سیاسی این تصمیم بردی دارد که آن تحت تاثیر قرار دادن اتحادیه اروپا است، حتی اگر بانک مرکزی را تحریم کنند این طور نیست که برای ما یک مشکل غیرقابل حل به وجود بیاورند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، تصریح کرد: البته هرگز نباید چنین اتفاقی می‌افتاد و ما از تحریم استقبال نمی‌کنیم؛ اما از سوی دیگر آنها در صدد تحت فشار قرار دادن ایران هستند تا بتوانند ملت ما را به زانو دربیاورند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: در صورتی که در دوران جنگ تحمیلی حتی صادرات نفت ما در برخی از ماه‌های سال ۵۹ به ۲۵۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد؛ ولی این طور نبود که ملت ما را به زانو دربیاورد، امروز نیز بیش از یکصد میلیارد دلار زخایر بانک مرکزی و علاوه بر این ذخایر ارزی صندوق توسعه ملی را داریم.

تحریم بانک مرکزی ایران، اعلان جنگ اقتصادی است

سیدموید حسینی صدر نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تحریم بانک مرکزی خوشایند کشور ما نیست، اظهار کرد: تحریم بانک مرکزی حتما عواقبی دارد؛ اما اگر ما بخواهیم پای مواضع خود بایستیم و از حقوق کشور دفاع کنیم هزینه‌هایی دارد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، افزود: این تحریم نیز جزو آن هزینه‌ها است که باید آنها را بپردازیم، و نگران عواقب آن نباشیم؛ از سوی دیگر در ۳۲ سال گذشته که ایران همواره در تحریم بوده؛ اما از عهده مشکلاتمان نیز بر‌آمده‌ایم.

وی با تاکید براینکه هیچ جای نگرانی برای کشور ما وجود ندارد، تصریح کرد: ما در این مسیر نباید تزلزل نشان دهیم، هدف کشورهای غربی از محکم‌تر و تشدید کردن تحریم‌ها، به زانو درآوردن ایران است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس هشتم، ادامه داد: ما باید برعکس اهداف غرب عمل و بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

حسینی‌صدر، با تاکید بر اینکه ما در یک جنگ اقتصادی هستیم، افزود: در جنگ نیز هر اتفاقی ممکن است بی‌افتد؛ مهم این است که داخل کشور هماهنگی و همدلی باشد، در واقع با مدیریت درست تحت تاثیر فضا قرار نگیریم.

کد خبر 152207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز