چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل هواشناسی استان تهران با اعلام آغاز دور جدید بارش برف و باران در پایتخت از اواخر پنجشنبه، از کاهش دما به زیر صفر خبر داد.

یخبندان سرما زمستان

مهندس محسن جباری ایسنا، افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد از اواخر پنجشنبه بتدریج بر میزان ابرها افزوده می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم موج جدید بارش‌ها از اواخر وقت پنجشنبه و اوایل روز جمعه آغاز شود.

 وی با اشاره به اینکه تقریبا حجم بارش سامانه جدید با سامانه قبلی برابر است افزود: در عین حال کاهش دما در تهران آغاز شده و برای روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا به حدود صفر درجه سانتیگراد برسد.

 مدیرکل هواشناسی استان تهران با تاکید بر اینکه افت دما از روز یکشنبه بیشتر خواهد شد، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده دمای هوا به زیر صفر برسد.

 وی با اشاره به پیش‌بینی کاهش دما به حدود صفر درجه سانتیگراد تا روز جمعه تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود موج جدید بارش‌ها در پایتخت ابتدا به صورت باران و پس از آن برف باشد.

 سازمان هواشناسی کشور نیز در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی و کاهش دما تا 8 درجه در کشور هشدار داد.

 بر این اساس در روز پنجشنبه بارش شدید باران و وزش باد در استانهای حاشیه دریای خزر همراه با بارش برف در دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز رخ می‌دهد. این شرایط در روز جمعه علاوه بر مناطق فوق،‌ استان خراسان رضوی را نیز در بر می‌گیرند.

 بر این اساس طی روزهای پنجشنبه و جمعه آبگرفتگی معابر عمومی در استانهای اردبیل، گیلان و مازندران و اختلال در تردد جاده‌های منتهی به این استانها و جاده‌های کوهستانی رشته کوه البرز پیش‌بینی می‌شود.

 طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج و توفانی است و در نیمه شمالی کشور دمای هوا بین 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد. این کاهش دما در استانهای واقع در دامنه‌های البرز در این مدت به 4 تا 8 درجه خواهد بود.

کد خبر 152022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز