چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به روند کاهش دما تا صبح پنجشنبه در پایتخت گفت: تهرانی‌ها امشب سردترین شب هفته جاری خود را با 4 درجه زیر صفر، تجربه می‌کنند.

برف

مهندس محسن جباری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از شامگاه چهارشنبه شاهد صاف شدن هوا و ریزش هوای سرد هستیم که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حداقل دمای تهران در صبح پنجشنبه به کمترین میزان خود در هفته گذشته یعنی 4 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

 وی افزود: از ظهر پنجشنبه روند صعودی افزایش دما را در تهران شاهدیم که این روند تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد اما افزایش دما خیلی شدید نخواهد بود.

 مدیرکل هواشناسی استان تهران در عین حال تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها مجددا از اواسط هفته آینده در پایتخت آغاز شود.

 سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی با خارج شدن سامانه بارشی از شمال شرقی کشور، بارشها بتدریج خاتمه پیدا می‌کند. روز پنجشنبه حداقل دما در نوار شمالی، دامنه‌های البرز کاهش خواهد داشت و حداکثر دما در اغلب نقاط کشور از روز پنجشنبه افزایش پیدا خواهد کرد. با نفوذ سامانه بارش‌زا از جنوب شرق کشور تا روز جمعه در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان افزایش ابر، وزش باد،‌رگبارو رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. از اواخر روز شنبه با نفوذ سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب، بتدریج ناپایداری‌ها در نوار شمالی کشور آغاز و بتدریج در اواسط هفته به نواحی مرکز نیز کشیده خواهد شد. شایان ذکر است در روز پنجشنبه خلیج‌فارس و در روز جمعه دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 150743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز